افغانستان

جمع‌آوری  بیش از 11 هزار معتاد درشش ماه پسین

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله دیروز  طی نشست خبری که در مورد کارکردهای وزارت امور داخله در شش ماه گذشته، در کابل برگزار شده بود،

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله دیروز  طی نشست خبری که در مورد کارکردهای وزارت امور داخله در شش ماه گذشته، در کابل برگزار شده بود، گفت: در جریان شش ماه اول سال جاری تعداد ۸۲۱۰ واقعه جرمی در سطح کشور به ثبت رسیده است که از جمله ۶۷۶۵ واقعه‌ی آن از سوی پولیس کشف و ۱۱۶۳۱ تن مظنونین در پیوند به این واقعات جرمی از سوی پولیس   بازداشت شده‌اند و همچنین ۱۴۴۵ واقعه تحت کشف قرار دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حوادث ترافیکی صحبت کرده و افزود: در جریان شش ماه گذشته تعداد ۲۲۸۸ حادثه ترافیکی در بخش‌های مختلف کشور صورت گرفته است که با تأسف   ۱۰۲۹ تن از هموطنان از اثر این حوادث جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: در این حوادث ترافیکی تعداد ۳۸۹۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین تعداد ۸۲۱ تن در پیوند به این قضایا از سوی پولیس بازداشت و ۱۴۰ مظنون تحت تعقیب پولیس قرار دارند.

سخنگوی وزارت امور داخله در مورد عواید این وزارت در طی شش ماه گذشته نیز صحبت کرده افزود که این وزارت طی شش ماه گذشته از ناحیه خدمات توزیع جواز گردش وسایط زرهی، جواز حمل اسلحه و جواز کمپنی‌های امنیتی بالغ بر ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی عواید از طریق مدیریت دایاک جمع‌آوری کرده است.

او همچنان در مورد مصرف بودجه وزارت داخله صحبت کرده و علاوه کرد که وزارت امور داخله از مبلغ ۳۹ میلیارد افغانی شامل بودجه عادی و انکشافی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱۹ میلیارد و ۲۰۳ میلیون افغانی بودجه عادی و مبلغ ۷۲ میلیون افغانی بودجه انکشافی خویش را مصرف کرده است.

به گفته قانع، بر اساس فیصدی در شش ماه نخست امسال ۵۰ فیصد بودجه عادی و ۳۰ فیصد بودجه انکشافی وزارت امور داخله به مصرف رسیده است و همچنان مبلغ ۵۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی از پروژه‌های عقد شده صرفه‌جویی مقیاسی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور داخله در رابطه با معتادین نیز صحبت کرده گفت که پولیس مبارزه با مواد مخدر طی ۶ ماه گذشته ۱۱ هزار و ۴۰۰ معتاد را از مرکز و ولایات جمع آوری نموده و ۲۵۷۹ تن از این معتادین را پس از درمان به خانواده‌هایشان تحویل کرده است

او خاطرنشان ساخت که در جریان شش ماه اول سال ۱۴۰۲ به تعداد ۶۶۶۷ قلم ادویه‌جات، ۲۸۶۸ قلم ملزمات طبی و ۷۸ هزار ریجینت‌های لابراتواری در مراکز صحی پولیس مرکز و ولایات توزیع شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله ابراز داشت که از ۷۴ پروژه تعمیراتی شامل پروژه‌های عمرانی، وصل برق، و حفر چاه‌های عمیق که از سال ۱۴۰۱ باقی مانده بود، کار ۲۳ پروژه آن تا اکنون تکمیل گردیده است و روی تکمیل متباقی پروژه‌ها کار جریان دارد.

بر اساس گفته‌های او در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۲ هزار تن از هموطنان به مرکز خدمات عامه وزارت امور داخله مراجعه کردند که به تمامی درخواست‌های آنان رسیدگی صورت گرفته است.

او همچنان در مورد جلوگیری از کشت مواد مخدر صحبت کرده افزود که پولیس مبارزه با مواد مخدر طی شش ماه گذشته ۲۲ هزار و ۵۵۰ جریب زمین را در سطح کشور از کشت کوکنار پاکسازی کرده است.

تیموری – اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *