سخن انیس

هرات درد دیده را فراموش نکنید!

از روزی که زمین‌لرزه‌ی شدید هرات را لرزانده است، تا کنون وضعیت درآنجا خیلی دلخراش و تکان‌دهنده است و مردم مصیبت‌زده در بی‌سرپناهی به سر می‌برند و با مشکلات عدیده‌یی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

از روزی که زمین‌لرزه‌ی شدید هرات را لرزانده است، تا کنون وضعیت درآنجا خیلی دلخراش و تکان‌دهنده است و مردم مصیبت‌زده در بی‌سرپناهی به سر می‌برند و با مشکلات عدیده‌یی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این مردم بیچاره را از یک‌سو بی‌سرپناهی، بیچارگی و وحشت‌زدگی رنج می‌دهند و از سوی دیگر با گذشت هرروز هوا سرد می‌گردد و سرما، سرفه و امراض گوناگونی دامنگیر این مردم بیچاره و مصیبت‌زده می‌شوند.

وضعیتی که گریبانگیر مردم شریف هرات شده است، واقعاً دردناک و غم‌انگیز است و دل هر انسان را جریحه‌دار می‌سازد و در اندوه غرق می‌نماید.

حالا زمانی‌ست؛ مردمی که ثروتمند استند و امکانات دارند باید از هیچ‌گونه کمک و همکاری دریغ نورزند و مردم مصیب‌دیده‌ی هرات باستان را یاری برسانند.

چون وضعیت در آنجا بی‌حد وخیم است و مردم فقیر و بی‌بضاعت هرات سخت در عمق فاجعه قرار دارند و با بحران عظیم و تکان‌دهنده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

واضح است که کمک و همکاری در چنین شرایط از پاداش بلندی برخوردار است و خداوند کریم بر مال و منال کسانی که در این راه به مصرف میرسانند و دست بینوایان و مصیبت‌دیدگان را می‌گیرند، برکت می‌اندازد و اجر بزرگی را نیز نصیب شان می‌گرداند.

به تمام جهان بشری و خصوصاً به ملت شریف افغانستان لازم است که در این حادثه‌ی بزرگ و دلخراش از سهل‌انگاری کار نگرفته، به دستگیری و یاری هراتیان عزیز و غم‌دیده بشتابند.

همچنان بر امارت اسلامی است؛ تمام امکاناتی که در توان دارد، باید هرچه عاجل به طور وسیع و گسترده در محل وقوع حادثه سرازیر کند و توجه جهان و خصوصاً کشورهای اسلامی را در این امر بزرگ، مبذول بدارد.

تا باشد از وسعت و گستردگی حادثه کاسته شود و از تلفات و ضایعاتی که در حال قربانی گرفتن از مردم درد دیده‌ی هرات است، جلوگیری صورت گیرد.

هموطنان گرامی!

امروز روزی است که باید، درد مردم شریف هرات را دوا شویم و بر زخم خونین آنان مرهم بگذاریم، تا باشد خداوند کریم بر ما نیز رحم نماید و ملت داغدیده و زجرکشیده‌ی این سرزمین را از آفات و بلیات دور داشته باشد و موفقیت و پیروری روزافزونی را نصیب تمام امت اسلامی و بالاخص نصیب ملت قهرمان افغانستان بگرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *