افغانستان

وزارت خارجه: جهان فوراً جلو نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی را بگیرد

در ادامه واکنش‌ امارت اسلامی در قبال وقایع اخیر فلسطین، سخنگوی وزارت خارجه در بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه را جرایم جنگی و ضد بشری توصیف کرده و از همه کشورها بویژه جهان اسلام و نهادهای بین‌المللی خواسته است تا جلو نسل‌کشی مردم فلسطین توسط این رژیم را بگیرند.

در ادامه واکنش‌ امارت اسلامی در قبال وقایع اخیر فلسطین، سخنگوی وزارت خارجه در بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه را جرایم جنگی و ضد بشری توصیف کرده و از همه کشورها بویژه جهان اسلام و نهادهای بین‌المللی خواسته است تا جلو نسل‌کشی مردم فلسطین توسط این رژیم را بگیرند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، نوشته است که قطع آب، غذا، دوا و برق بالای نوار غزه از سوی نیروهای وحشی اسرائیلی، شهید ساختن ۷۰۴ فرد ملکی به شمول ۱۴۳ کودک و ۱۰۵ زن؛ مجروح کردن بیش از ۲۰۰۰ فرد و هدف قراردادن  عمدی منازل افراد ملکی، مساجد، شفاخانه‌ها و امبولانس‌ها جرایم جنگی و ضد بشری پنداشته می‌شود.

وی از همه کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی و نهادهای بین‌الملی تقاضا کرده که هرچه زودتر جلو نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی نوشته است: «ما از همه کشورها و نهاد‌های بین‌المللی، به‌ویژه کشورهای اسلامی و ملل متحد می‌خواهیم که هر چه عاجل جلو چنین نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی را بگیرند که متأسفانه از حمایت کامل ایالات متحده و بعضی کشورهای اروپایی برخوردار است.»

عبدالقهار بلخی روز گذشته نیز تصمیم رژیم صهیونیستی در مورد قطع برق، مواد خوراکی و آب‌ بالای نوار محاصره‌شده غزه را در تناقض آشکار با تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و بی‌نهایت نگران‌کننده و ناپذیرفتنی دانسته بود.

این در حالی است که وزارت خارجه امارت اسلامی در اولین روز نبرد میان مبارزان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از عملیات مقاومت فلسطین علیه «اشغالگران قدس» گفته بود که هر نوع دفاع و مقاومت مردم فلسطين برای آزادی ‏سرزمين و مقدسات خود را حق مشروع آنان می‌داند.

حافظ ضیا احمد، سخنگوی دیگر وزارت خارجه روز شنبه، 15 میزان، با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود ضمن اعلام حمایت از عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس نوشت که حوادث اخیر در نوار غزه را به دقت تحت نظر داریم و بروز چنین حوادثی را ناشی از پایمال نمودن حق ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونيست‌ها و توهین و بی احترامی مکرر به اماکن مقدسه مسلمانان می‌دانیم.

گفتنی است؛ رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز (شنبه 15 میزان) عملیات همه جانبه ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کردند.

به دنبال عملیات وسیع و موثر «طوفان الاقصی» توسط رزمندگان مقاومت اسلامی در سرزمین های اشغالی و وارد کردن تلفات و خسارات گسترده به نیروهای اشغال گر قدس، مردم کابل با تجمع در مقابل نماد بزرگ مسجدالاقصی در چهارراهی کمپنی، با پخش شیرینی به مناسبت این پیروزی، به جشن و شادی پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *