سخن انیس

28 اسد  روز استقلال و حماسه‌ی نور

۱۰۴ سال قبل، مطابق ۲۸ اسد، ملت غیور و نیاکان ما با قلب‌های سرشار از ایمان و غیرت، نیروهای متجاوز و اشغالگر انگلیس را به شکست فاحشی مواجه نمودند و گوهر رنگین استقلال و آزادی را به دست آوردند.

۱۰۴ سال قبل، مطابق ۲۸ اسد، ملت غیور و نیاکان ما با قلب‌های سرشار از ایمان و غیرت، نیروهای متجاوز و اشغالگر انگلیس را به شکست فاحشی مواجه نمودند و گوهر رنگین استقلال و آزادی را به دست آوردند.

انگلیس‌ها که می‌گفتند:«آفتاب از سرزمین حاکمیت ما غروب نمی‌کند»، با تلفات سنگین و روزگار تلخ افغانستان را ترک کردند و مجبور به فرار شدند.

ملت مجاهد و قهرمان افغانستان سه‌بار انگلیس‌ها را شکست دادند و ضربات مرگباری را در پیکر شان وارد نمودند.

اما متأسفانه قدرت‌های مستکبر جهانی از این شکست‌ها درس عبرت نگرفتند، یکی پی‌ دیگری طرح اشغال افغانستان را ریختند و بالنوبه دراین کشور لشکرکشی و تجاوز کردند.

پس از شکست و شرم‌ساری انگلیس‌ها، روس‌ها در افغانستان تجاوز کردند و میلیون‌ها فرزند این سرزمین را به جرم مسلمان‌بودن به شهادت رساندند و میلیون‌ها تن دیگر را معلول، معیوب و مهاجر نمودند.

این مرحله، روس‌ها نیز با مقاومت و ایستادگی ملت مجاهد افغانستان مواجه شدند و بالاخره با قبول تلفات سنگین، نه‌تنها که شکست مرگباری را متحمل گردیدند ، بل‌که جماهیر شوروی از هم پاشید و روسیه در جهان، رسوا و روسیاه گردید.

بعد از شکست روس و قشون سرخ شوروی، امریکا و ناتو نقش اشغال افغانستان را در لوح خیال خویش ترسیم کردند و با همدستی یک‌مشت وطن‌فروش داخلی در افغانستان تجاوز کردند و مدت بیست سال، ملت مظلوم افغانستان را به خاک و خون کشاندند و حتی بم‌های خوشه‌ای، مادر بم‌ها و کروزهای بنیان‌برانداز را بر سرِ این ملت فقیر و بی‌چاره ریختند.

اما، امریکا و ناتو نیز با قهر خدای منتقم و غضب ملت مجاهد افغانستان مواجه شدند و مجاهدین افغانستان با وجود امکانات کم، ضربات مرگبار و فراموش‌ناشدنی را بر آنان وارد کردند و جهاد و مبارزات بی‌نظیری را در مقابل اشغالگران و تجاوزگران به راه انداختند.

سرانجام، شکست امریکا و ناتو و غلامانش نیز توسط ملت قهرمان و مجاهدین امارت اسلامی افغانستان رقم خورد و این لشکر دجّال نیز با شرمندگی و سرافکندگی افغانستان را ترک گفتند و مجبور به فرار شدند.

ملت افغانستان، ملتی است که شهادت میدهند، اما اسارت و ذلت را نمی‌پذیرند که؛ شکست زبونانه‌ی انگلیس، روس، و امریکا دلیل روشن این مدعاست و فتح و پیروزی که امروز نصیب این ملت قهرمان شده است، بیانگر این حقیقت است.

در آخر یکبار دیگر، روز استرداد استقلال کشور را به ملت مجاهد و شهیدپرور افغانستان تبریک عرض می‌کنیم و برای کسانی که در راه استرداد استقلال و آزادی کشور جان‌های شیرین خود را از دست دادند، جنت الفردوس از بارگاه الهی استدعا می‌داریم، ستاره‌ی نام مجاهدانی که در راه اسلام، ناموس، عزت و آزادی رزمیدند را در سپهر تاریخ، درخشان می‌خواهیم و این استقلال و حماسه‌ی نور را گرامی میداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *