سخن انیس

سالنگ در محراق توجه حکومت

به همگان روشن است که ترمیم و بازسازی شاهراه سالنگ در محراق توجه امارت اسلامی افغانستان قرار دارد و چندی می‌شود که؛ کار آن با سرعت تمام، به پیش می‌رود.

به همگان روشن است که ترمیم و بازسازی شاهراه سالنگ در محراق توجه امارت اسلامی افغانستان قرار دارد و چندی می‌شود که؛ کار آن با سرعت تمام، به پیش می‌رود.

قرار گزارش‌های واصله؛ تا دوماه داخل تونل به شکل اساسی پخته‌کاری می‌شود و همچنان تا دو سال دیگر از دوشی تا تاجیکان؛ قیرریزی و تکمیل می‌گردد.

مردم افغانستان از این اقدام امارت اسلامی، اظهار خوشحالی کرده و آن را مهم و سرنوشت‌ساز دانسته اند.

بدون شک در کشوری که سنگی بر سنگی و خشتی بر خشتی گذاشته می‌شود، به مسرت ملت و مردمش می‌افزاید و امید را در قلب‌ها زنده می‌کند.

آغاز کار ترمیم و بازسازی در سالنگ نیز درخت امید را در باغ د‌ل‌های مردم افغانستان سبز و زنده کرده و به ملت غمدیده‌ی این سرزمین، نوید تازه‌ای بخشیده است.

ملت رنجدیده‌ افغانستان، خوشحال استند که با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، آزادی و آرامی نصیب شان گردیده است و اینک؛ احیا و بازسازی نیز نصیب شان می‌گردد.

واضح است؛ ملت و نظامی‌که به سرزمین خود دلبستگی و دلسوزی داشته باشند، با اندک‌ترین امکانات هم می‌توانند کارهای بزرگی را انجام بدهند.

اما، وقتی‌که حسن نیت، دلسوزی و حسّ وطندوستی وجود نداشته باشد، وطن آباد نمی‌گردد و ملت هم از گودال بدبختی بیرون نمی‌شوند.

در بیست سال اشغال، امکانات زیادی در کام جمهوریت ریخت، اما چون؛ نیت خدمت، صداقت و اخلاص وجود نداشت، افغانستان نه‌تنها که آباد نگردید، بلکه بیشتر در کام بربادی و بدبختی فرو رفت، از سرک گرفته تا خانه و از قریه گرفته تا شهر، غرق در غبار ویرانی و بربادی بود.

حالا که الحمدلله کشور به نعمت آزادی و آرامی رسیده است، با گذشت هرروز کارهای عام المنفعه و پروژه‌های انکشافی و بازسازی روی دست گرفته می‌شوند و مردم با گذشت هر لحظه غرق آرامش روحی شده و خود را آماده‌ی کارهای فزیکی می‌سازند.

حقا که مردم می‌توانند؛ با آغاز این کارها، رزق و روزی حلال به دست بیاورند، هم خیال شان از غبار جنگ، قتل و غارت پاک شود و هم برای آبادی و شکوفایی کشور خود متوجه شده، گام‌های مثبت و سازنده‌ای بگذارند.

در آخر امیدواریم که ملت شریف افغانستان به طور دسته‌جمعی با جنگ و تباهی نه بگویند و برادروار در کنار هم قرار گرفته، به سوی سعادت، آبادی، ترقی تعالی افغانستان عزیز، بشتابند و این ملک و ملت را برای ابد از چنگ فقر، بیچارگی و بدبختی نجات بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *