سخن انیس

کشورها باید دربِ «تقابل» با افغانستان را ببندند!

افغانستان از زمانی که به فتح و پیروزی رسیده است، در مقابل جهان و کشورها موقف صلح‌آمیزی داشته و روابط دیپلوماتیک و «تعامل» را بر «تقابل» و خشونت، ترجیح داده است.

افغانستان از زمانی که به فتح و پیروزی رسیده است، در مقابل جهان و کشورها موقف صلح‌آمیزی داشته و روابط دیپلوماتیک و «تعامل» را بر «تقابل» و خشونت، ترجیح داده است.

امارت اسلامی که برخاسته از متن جامعه اسلامی افغانستان است، پیوسته ابراز داشته که از طرف افغانستان هیچ‌گونه تهدیدی متوجه کشورها نخواهد بود و هیچ‌گروهی خارجی نمی‌تواند در افغانستان وجود داشته باشد و یا خطری را متوجه کشورها و خصوصاً همسایه‌ها بسازد.

به این حقیقت جهان و کشورها نیز پی برده اند و ذهناً امارت اسلامی افغانستان را حق‌به‌جانب می‌دانند.

اما متأسفانه برخی از کشورهای مستکبر و استعمارگر نمی‌گذارند که کشورها این نظام را عملاً به رسمیت بشناسند و ملت رنجدیده‌ی افغانستان را از باتلاق بیرون کنند.

خواست ملت افغانستان این است که جهان و کشورها باید از تقابل و خصومت با افغانستان، دست بکشند و بر تعامل و روابط حسنه، تن دهند و برای به رسمیت‌شناختن حکومت امارت اسلامی افغانستان، عملاً اقدام نمایند.

در غیرآن خصومت با امارت اسلامی، خصومت با قاطبه‌ی ملت افغانستان است و کشورها از پالیسی نادرست و خشن خود در قبال این ملت بزرگ و کشور مستقل، سودی نخواهند برد و به مقاصد و اهداف شوم خود نیز نخواهند رسید.

پس بهتر است که این کشورها به خود بیایند، دستاوردهای بزرگ دوساله‌ی این نظام را در نظر بگیرند و این حکومت مستقل و نظام مقتدر اسلامی را به رسمیت بشاسند و دروازه‌های «تقابل» را جداً ببندند و دربِ «تعامل» با افغانستان را باز نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *