گزارش

توزیع پول نقد برای زنان بی‌سرپرست در فاریاب

مسئولان جمعیت هلال احمر افغانی در ولایت فاریاب، از توزیع پول نقد برای شماری از زنان بیوه و بی‌سرپرست خبر می‌دهند.

مسئولان جمعیت هلال احمر افغانی در ولایت فاریاب، از توزیع پول نقد برای شماری از زنان بیوه و بی‌سرپرست خبر می‌دهند. به گفته‌ی آنان این کمک‌ها پس از سروی دقیق از سوی کارمندان رضاکار، برای 600 تن آغاز گردیده است. شماری از زنان نیازمند که این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند، می‌گویند که برای هر نفر 8 هزار و 500 افغانی توزیع می‌گردد.

مسئولان جمعیت هلال احمرافغانی در ولایت فاریاب می‌گویند که این اداره طی یک سروی دقیق و شناسایی 600 تن از زنان بیوه و بی‌سرپرست، برای آنان پول نقد توزیع می‌کند.

محمد رضا ناصری، رئیس ساحوی زون شمال جمعیت حلال احمرافغانی در جریان توزیع پول نقد گفت که این اداره در ادامه مساعدت‌هایش به نیازمندان، این بار برای هریک از زنان مستحق در ولایت فاریاب، مبلغ 8 هزار و 500 افغانی پول نقد توزیع می‌کند.

او وضعیت مردم در زون شمال را بسیار وخیم عنوان کرده و افزود که خشکسالی‌های متواتر تاثیرات ناگواری بر اقتصاد مردم بجا گذاشته است.

“ما در زون شمال برای 3 هزار و 100 فامیل کمک توزیع کرده‌ایم، از آن جمله به تعداد 600 فامیل مربوط به زنان بیوه و بی‌سرپرست در ولایت فاریاب شناسایی و ثبت شده است که عملاً برای آنان کمک توزیع کردیم».

از سویی هم  برخی از زنان با دریافت این‌ کمک‌ها ابراز خرسندی نموده و خواستار ادامه چنین کمک‌ها می‌باشند.

یکی از این زنان می‌گوید که در خانه خیاطی می‌کند، اما نمی‌تواند تمام مخارج خانواده را تأمین کند.

“مبلغ 8 هزار و 500 افغانی گرفتم، خیر ببینند، خانه ندارم، دو طفل دارم. ازهمسایه پول قرض گرفتم و پیش داکتر رفتم. حال می‌روم و قرض خود را می‌دهم.»

در عین حال زرغونه، یکی دیگر از این زنان در مورد این کمک‌ها نظرش را چنین بیان می‌کند:«از طرف هلال احمر برای خانواده‌های بی‌بضاعت کمک شد. وضعیت اقتصادی ما هم خیلی خراب است، چهار طفل دارم و از کسانی که به ما پول کمک کردند تشکری می‌کنیم. با این پول برای بچه‌های خود آرد،  برنج و روغن می‌خرم».

این درحالیست که به گفتۀ مسئولان جمعیت هلال احمرافغانی در زون شمال کشور،  این کمک‌ها به حمایت مالی فدراسیون بین‌المللی حمایت از زنان بیوه و بی‌سرپرست، در افغانستان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *