افغانستان

جامعه جهانی به‌خاطر حوادث طبیعی در افغانستان کمک کند

معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزرا در دیدار با سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: برخی از مناطق کشور با خطر جدی سیلاب مواجه اند.

معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزرا در دیدار با سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: برخی از مناطق کشور با خطر جدی سیلاب مواجه اند.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر این خبر گفته است که مولوی عبدالکبیر کفیل و معاون سیاسی ریاست الوزرا در این دیدار گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، برخی از مناطق کشور با خطر جدی سیلاب مواجه اند     و وزارت دولت در امور رسیدگی با حوادث برای آمادگی آن باید از قبل روی یک پلان جامع کار کند.

وی افزود: امارت اسلامی  توجه ویژه ای به مناطق آسیب دیده از تغییرات اقلیمی دارد وبودجه لازم را برای آن در نظرخواهد

گرفت.

در این دیدار ملا محمد عباس آخند در مورد کارکردها، برنامه ها و آمادگی وزارت یاد شده در راستای رسیدگی به حوادث به کفیل‌ ریاست الوزرا معلومات داد.

ملاعباس آخند گفت که با توجه به امکانات موجود، در زمینه رسیدگی به حوادث آمادگی دارند و همچنان با شماری ازنهادهای کمک کننده خارجی در ارتباط اند تا در حالات ضروری هماهنگ عمل کنند.

وی افزود: برای نجات مردم در شرایط سخت، مقدمات اقدامات لازم هوایی و زمینی در تمامی ولایات فراهم شده و هماهنگی کامل با ادارات مربوطه وجود دارد.

کفیل ریاست الوزرا بیان داشت: برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی، در کنار آمادگی ادارات حکومتی جامعه بین‌المللی نیز کمک های شان را در زمینه دریغ ننمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *