اجتماعی

بازی های تقویت فن بیان کودکان

کوهکن

مسلماً تنها کاری که کودکان از انجامش خسته نمی شوندو مشتاق به تکرار آن اند، بازی وسرگرمی است.کودکان تمایل دارند مدام مشغول بازی باشند و یکی از دلایلی هم که توصیه شده یادگیری کودکان در حین بازی باشد، گویای همین تمایل است.

کودکان دربازی بیشترین میزان یادگیری را دارند. بنابراین بهترین روش  آموزش فن بیان در کودکان بازی است که شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم با فرزند خود وقت می‌گذرانید، هم کودک از انجام آن لذت می برد،  مشتاق تکرار آن می شود وهم راحت تر این مهارت در او تقویت می‌شود.

بازی کلمات بیشتر : این بازی به گونه می باشد، که شما یک کلمه را به کودک خود می گویید و از اومی خواهید، هر آن چیزی که به ذهنش می رسد، در مورد آن کلمه به زبان بیاورد. هم می توانید با یک نفر بازی کنید، هم می توانید فضای رقابتی بوجود آورید وبا فرزندان خود این بازی را انجام دهید. هرکسی که جمله های بیشتری برای آن کلمه به زبان بیاورد، برنده بازی است. به این صورت که مثلاً درمورد کلمه (فرش) هر چی به ذهن شان می رسد، بگویند. مثلاً فرش روی اتاق است. فرش اتاقم زرد است. من فرش را با پدرم خریدم و …. در این بازی کودک تلاش می کند، تعریف های بیشتری بگوید و باعث افزایش فن بیان او شود.

بازی اگر به جای او بودی : بدون شک یکی از کارهایی که کودک حتماً مشتاق به انجام آن می باشد، تماشای فلم کارتونی است. شما در این بازی می توانید برای کودک فلم به تماشا بگذارید و قسمتی از آن را انتخاب کنید، فلم را نگه داریدو به کودک تان بگویید، اگر عوض آن شخصیت در کارتون بود، چه صحبت هایی می‌کرد. هرقدر فرزند شما بتواند بجای شخصیت مورد نظر دیالوگ های متفاوتی بگوید، با اینکار هوش کلامی او بالاتر می رود.

بازی کدام است : این بازی که برای هر سنی قابل استفاده می باشد. طوریکه شما چشمان کودک را می بندید وشروع می‌کنید به زدن روی اجسام مختلف. هرقدر اجسام بیشتری باشد، کودک باید بیشتر بین دایره واژه ها به دنبال اسم منبعی که صدا از آن خارج شده است،  بگردد. به این صورت با افزایش قدرت شنوایی آن باعث افزایش هوش کلامی آن می‌شوید که درنهایت روی فن بیان کودک اثر بسزایی دارد.

قابل یاد آوری است که در زمینه تقویت فن بیان برای کودکان، کتاب های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها نیز استفاده کرد؛ برای فن بیان کودکان  برخی از کتاب ها، مناسب برای اولیا هستند و برخی دیگر مناسب برای معلمین. برخی از این کتاب‌ها که مرتبط با این حوزه می باشد به شما معرفی می گیریم.

کتاب رهنمای تقویت فن بیان کودکان: این کتاب یکی از همان دسته کتاب‌هایی است که هم مناسب استفاده اولیا و هم برای استفاده معلمان مناسب می‌باشد. در این کتاب راه حل‌های کاملاً کاربردی جهت تقویت فن بیان کودک ارائه می‌شود که می‌تواند به کم شدن نگرانی والدین از کم حرفی و گوشه‌گیری فرزندان شان کمک کند.

همچنین می‌تواند راه گشای مناسبی باشد، برای معلمانی که از بعضی شاگرد های خود گله دارند؛ به این دلیل که در فعالیت های صنفی مشارکت نمی‌کنند. هر دو گروه می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و با راه حل های کاربردی آن به بهتر شدن مهارت های کلامی کودک کمک کنند.

کتاب اعتماد به نفس و فن بیان کودکان : در این کتاب‌ مهارت های لازم و ضروری برای تربیت کودکان، با اعتماد به نفس بالا و بیانی عالی در اختیار والدین قرار داده شده است. با استفاده از این کتاب می‌توان کودکان موفقی را تربیت کنید که بتوانند به خوبی در جامعه حضور پیدا کنند و ایده های خودشان را مطرح کنند و سایر کتاب های فن بیان به کودکان.

بدون شک فن بیان یکی از موضوعات به شدت حائز اهمیت برای کودکان کشورما است  و بسیاری از پدران و مادران دغدغه بیان و شیرین زبانی کودکان خود را دارند. قطعاً فن بیان در حدی اهمیت دارد که شما را همچون والدین دیگر بر این داشته که به دنبال افزایش اطلاعات خود و یادگیری آن باشید تا بتوانید مطالب را بالای فرزندان، متعلمان و کودکانی که با آنها سر و کار دارید اجرا کنید و نتایج خوبی از آن بگیرید.

در صفحات این کتاب ها در رابطه با موضوعی که می خواهیم برای تان ارائه بدهیم، بهترین مطالب انعکاس داده شده است که با وجود تخصصی بودن و علمی بودن، فوق العاده ساده سازی شده تا بتوانید فارغ از اینکه در چه سطح سواد، تحصیل و جایگاهی هستید، کاملاً متوجه موضوع بشوید و برای کودکان دلبندتان عملی سازی کنید.

در واقع کتاب های فن بیان کودکان شامل هر آنچه که شما برای تقویت فن بیان فرزندان و کودکان خود به آن نیاز دارید می شود. فقط نکته مهم و حایز اهمیت این می باشد که سعی شده مطالب در عین سادگی، تخصصی ترین مطالب ممکن این حوزه را برای شما بیان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *