ورزش

ورزش بدمینتون، چگونه به محبوبیت رسید

ورزش بدمینتون در کشور هند تهداب گذاری گردیده و بعد از اشغال هندوستان توسط انگلیس،این بازی توسط افسران انگلیسی تغییراتی پیدا کرده و سپس به انگلستان انتقال شده است. بازی بدمینتون امروزی در سال ۱۸۷۳ توسط یک اشراف زادةانگلیسی، ساکن منطقه ای به نام بدمینتون ابداع شده و در بین طبقةاشراف انگلستان به محبوبیت رسید.

ماستر سپورت محمد یعقوب

ورزش بدمینتون در کشور هند تهداب گذاری گردیده و بعد از اشغال هندوستان توسط انگلیس،این بازی توسط افسران انگلیسی تغییراتی پیدا کرده و سپس به انگلستان انتقال شده است. بازی بدمینتون امروزی در سال ۱۸۷۳ توسط یک اشراف زادةانگلیسی، ساکن منطقه ای به نام بدمینتون ابداع شده و در بین طبقةاشراف انگلستان به محبوبیت رسید.

ورزش بدمینتون یک ورزش راکتی است که با راکت بدمینتون به توپ ضربه وارد می کنند. انتخاب راکت بدمینتون خوب یکی از دغدغه های اصلی بازیکنان بدمینتون است. برای بازیکن های حرفه ای بدمینتون، نوع بازی بازیکن،که دفاعی یا تهاجمی است، در انتخاب راکت بدمینتون تاثیر گذار

خواهد بود.

برای یادگیری پایه و اساس هر ورزشی باید آموزش دید. اگر می خواهید به عنوان بازیکن بدمینتون فعالیت کنید، تعداد قوانینی که باید از این ورزش بدانید محدود تر از زمانی است که قرار است به عنوان داور این بازی شناخته شوید. از قوانین این بازی می توان به قوانین زدن سرویس و شروع بازی، قوانین امتیاز دهی، خطاهای بازی بدمینتون و … اشاره کرد. اگر به عنوان بازیکن رشتةورزشی بدمینتون هستید، نگران نباشید این قوانین را به تدریج و در حین بازی کردن، یاد خواهید گرفت.

میدان بازی بدمینتون مستطیلی شکل بوده. طول زمین 13.40 متر و عرض زمین 6.1 متر برای بازی دونفره و برای بازی یک نفره، عرض زمین 5.15 متر خواهد بود. ارتفاع جال بدمینتون در مرکز زمین باید 1.52 متر باشد.

برای ورزش بدمینتون می توان از توپ بدمینتون پر و یا توپ های پلاستیکی استفاده کرد. البته برای بازی های رسمی از توپ های پر استفاده می شود. ولی برای تمرین کردن و یا مسابقات باشگاهی می توانید از توپ های پلاستیکی نیز استفاده کنید.

برای بازی بدمینتون در فضای باز می توانید از توپ پر و برای بازی های سالونی می توان از توپ پر و پلاستیکی استفاده کرد.

برای مشخص شدن برنده در ورزش بدمینتون، باید 3 بازی متوالی انجام شود. کسی که 2 بازی از 3 بازی را برنده شده باشد، به عنوان برندة نهایی اعلام می شود.

هر بازی بدمینتون در 21 امتیاز پایان می یابد. اگر در امتیازات نهایی، هر دو بازیکن امتیاز 20 داشته باشند، برندةبازی کسی است که امتیاز 22 را کسب کند. به طور عام می توان گفت در امتیاز 20 به بعد، اختلاف امتیاز دو بازیکن باید 2 امتیاز باشد، تا یکی از طرفین بازی به عنوان برنده معرفی شوند.

یکی از جالب ترین موضوعات در ورزش بدمینتون استفاده از ضربه های متفاوت در طول بازی است. تعداد ضربه ها در این بازی محدود است و شما می توانید با یادگیری انواع ضربه ها در بازی بدمینتون به راحتی در زمین بدمینتون بازی کنید.

از مهم ترین ضربه ها در بازی بدمینتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:سرویس، تاس، بک هند، فور هند،اسمش،دراپ ونت. برای یادگیری اصولی این ضربه ها حتما باید زیر نظر یک مربی حرفه ای بدمینتون قرار بگیرید.

وظیفه برگزاری مسابقات جهانی بدمینتون، اختصار رنکینگ ورزشکاران و ترویج جهانی ورزش بدمینتون را، فدراسیون جهانی بدمینتون به عهده دارد.فدراسیون جهانی بدمینتون شامل 176 کشور عضو در 5 قاره ی دنیا است.

برای بازی بدمینتون محدودیت سنی وجود ندارد. شما در هر سن و سالی می توانید بدمینتون بازی کنید. اگر به کلپ های بدمینتون سری بزنید، این گفتةما را تایید خواهید کرد.

بازیکن های بدمینتون در تمام سنین در حال تمرین کردن هستند. اما اگر می خواهید به یک بازیکن برجسته و حرفه ای در وزش بدمینتون تبدیل شوید، توصیه می کنیم از سنین پایین و از کودکی یا خوردسالی، یادگیری این ورزش را شروع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *