افغانستان

چین خواستار رفع  تحریم‌های امریکا علیه  افغانستان گردید

چین؛ خواستار رفع  تحریم‌های یک جانبه امریکا و غرب  علیه  افغانستان شد و تاکید داشته است که نباید مسایل کمک های بشری  را با مسایل دیگر گره زد.

چین؛ خواستار رفع  تحریم‌های یک جانبه امریکا و غرب  علیه  افغانستان شد و تاکید داشته است که نباید مسایل کمک های بشری  را با مسایل دیگر گره زد.

«ژانگ جون» نماینده دایم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر لزوم گفتگو و تعامل با کابل گفت: تعامل با حکومت موقت در  افغانستان با نگرش عملی، راه اساسی برای افزایش درک و اعتماد متقابل و رسیدگی به نگرانی‌های مربوطه است.

وی با اشاره به نشست‌های متعدد همسایگان و کشورهای منطقه درباره افغانستان و همچنین نشست سازمان ملل به میزبانی دوحه، افزود: به طور کلی، جامعه بین‌الملل در مورد ساختن افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و شگوفا اتفاق نظر دارد و امیدوار است از طریق گفتگو و تعامل با حکومت سرپرست افغانستان در حل مشکلات  کمک شود.

ژانگ جون تصریح کرد: برای ارتقای گفتگو و تعامل، لازم است کمیته تحریم‌های شورای امنیت بسته‌ای از ترتیبات معافیت را برای سفرهای بین‌المللی مقام های  حکومت سرپرست افغانستان ایجاد کند. تحریم های  اعمال شده بر مقام های  مربوط به امارت اسلامی توسط شورای امنیت سازمان ملل  با توجه به توسعه وضعیت به موقع تعدیل یا لغو شود.

وی با اشاره به طرح بودجه درخواستی سازمان ملل برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان گفت تاکنون تنها 9 درصد از بودجه 3.2 میلیارد دالری تأمین شده است.

نماینده دایم چین در سازمان ملل با غیرقابل پذیرش خواندن میزان کمک‌های بشردوستانه به افغانستان توسط کشورهای توسعه یافته تأکید کرد کشورها نباید کمک‌های بشردوستانه را به دیگر مسایل گره بزنند.

ژانگ همچنین تأکید کرده است : در درازمدت، جامعه بین‌الملل باید از کمک‌های بشردوستانه فراتر رفته و به افغانستان کمک کند تا در همکاری‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای ادغام شود و در مسیر استقلال اقتصادی و توسعه پایدار قدم بگذارد.

وی همچنین با درخواست برای آزادی فوری دارایی‌های توقیف شده افغانستان توسط آمریکا، خاطرنشان کرد واشنگتن نباید به بهانه‌های مختلف این امر را به تأخیر انداخته و رنج مردم افغانستان را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *