افغانستان

معاون سیاسی ریاست الوزراخواهان نقش مثبت سازمان ملل در افغانستان شد

معاون سیاسی وکفیل ریاست الوزرا در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای  افغانستان،  گفت  امارت اسلامی نقش سازمان ملل متحد در افغانستان را ارج می نهد و خواهان تقویت نقش مثبت این سازمان در افغانستان است.

معاون سیاسی وکفیل ریاست الوزرا در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای  افغانستان،  گفت  امارت اسلامی نقش سازمان ملل متحد در افغانستان را ارج می نهد و خواهان تقویت نقش مثبت این سازمان در افغانستان است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر این خبر گفته است: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزراء امارت اسلامی با فریدون هادی سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار  فریدون هادی سینیرلی اوغلو گفت:سازمان ملل متحد وظیفه تهیه گزارش در مورد افغانستان را همراه با یک ارزیابی مستقل در مورد چگونگی روابط افغانستان و جامعه بین‌المللی به من سپرده است که  چگونه می توان روابط افغانستان و جامعه بین‌المللی را تقویت کرد.

وی افزود جنگ در افغانستان پایان یافته و دو سال است که امارت اسلامی  بر تمام کشور حاکمیت دارد و صلح و ثبات را برقرار کرده است. امارت اسلامی در زمینه های امنیت، مبارزه با فساد و محو مواد مخدر پیشرفت قابل توجهی داشته است که تمام جهان ازآن استقبال کرده واین فعالیت ها را ازنزدیک نظارت می کند.

فریدون هادی سینیرلی اوغلو گفت که جامعه بین‌المللی می خواهد روابط خوبی با امارت اسلامی داشته باشد.

وی همچنان افزود که افغانستان با موقعیت استراتیژیک خود در منطقه، نقش مهمی در اجرای پروژه های بزرگ منطقه ای دارد، از این رو ثبات و امنیت داخلی در افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است، جامعه بین‌المللی علاوه بر تقویت امنیت داخلی در افغانستان، به ایجاد روابط خوب با کشورها و همسایه های آن اهمیت می دهد و می خواهد امنیت و ثبات داخلی افغانستان همینگونه ادامه یابد.

مولوی عبدالکبیر  معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزرا٬ افغانستان را از جمله یکی از اولین کشورهای عضو فعال سازمان ملل متحد دانسته، گفت: افغانستان در دومین سال تاسیس این سازمان به عضویت سازمان یاد شده  درآمد و می خواهد با در نظرداشت منافع خویش در آینده نیز عضو متعهد و فعال در این سازمان باشد.

مولوی عبدالکبیر با اشاره بر اینکه امارت اسلامی نقش سازمان ملل متحد در افغانستان را ارج می نهد و می خواهد این سازمان نقش مثبت خود  را در افغانستان تقویت کند، تصریح نمود که ما از برخی بخش‌های بیانیه نماینده خاص سازمان ملل متحد در آخرین نشست شورای امنیت که بر تغییرات مثبت در افغانستان اعتراف نمود، استقبال می‌کنیم.

معاون سیاسی و کفیل ریاست الوزرا تصریح کرد که امارت اسلامی به دنبال تعامل مثبت با جهان در فضای احترام متقابل بوده و امیدوار است که شما زمینه ساز این تعامل باشید. امارت اسلامی در رقابت ها و سیاست های بین‌المللی موقف بی‌طرف دارد و هرگز برای جلب رضایت یک طرف، بر علیه جانب مقابل موقف نخواهد گرفت.

مولوی عبدالکبیر گفت که امنیت در افغانستان تامین شده، تولید و قاچاق مواد مخدر متوقف شده است، جلو جرایم جنایی، غصب و فساد اداری گرفته شده و الحمدلله افغانان با اطمینان کامل در کشور خود زندگی می کنند.

وی تصریح کرد که امارت اسلامی متعهد به حکومت همه شمول است، در نظام کنونی، مردم از هر قوم‌ و ولایت افغانستان در بست های بالا و پایین کار می کنند و تلاش می‌کنیم تا متخصصین بیشتر و افراد متعهد به کشور را در اداره خود تعیین نماییم.

مولوی عبدالکبیر در اخیر صحبت هایش گفت که امارت اسلامی به کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند و ما به شدت ادعاهای بی اساس در این زمینه را رد می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *