افغانستان

دیدار سینیر لی اوغلو با اعضای کابینه

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد با سرپرست وزیران وزارت داخله و خارجه دیدار‌های جداگانه داشته است.

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد با سرپرست وزیران وزارت داخله و خارجه دیدار‌های جداگانه داشته است.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در این دیدارها بر تعامل جامعه جهانی با افغانستان تاکید  کرده و گفته است که نباید نگرانی‌های جامعه جهانی نادیده گرفته شوند.

در صفحه‌ی تویتر وزارت داخله به نقل از سراج‌الدین حقانی سرپرست این وزارت آمده است که «سایه‌ی ۲۰ سال اشغال» بالای تعامل جهان با افغانستان بر جای است و ادامه این سیاست سودمند نمی‌باشد.

سرپرست وزارت داخله درباره حضور داعش در افغانستان گفته است که داعش به گونه‌ی «آشکار» حضور ندارد و اما احتمالاً «پشتیبانی محدود فکری دارد که آن قابل تشویش نیست.»

وزارت داخله از زبان فریدون سینیرلی اوغلو نوشته است که جامعه جهانی خواستار تعامل خوب با امارت اسلامی است و همچنان خواهان توجه به نگرانی‌های جامعه جهانی درباره اوضاع حقوق بشری در افغانستان شده است.

به گفته وزارت داخله، آقای سینیرلی اوغلو درباره بازگشت دختران به مکتب‌ها و دانش‌گاه‌ها نیز ابراز امیدواری کرده است.

همزمان با این امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه ضمن انتقاد از «مجازات جمعی، تحریم‌ها، فرمایشات و محکومیت از سوی سازمان ملل» گفته که این سازمان باید به مسئولیت‌هایش در این زمینه عمل کند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه در صفحه‌ی تویتر‌اش گفته است که آقای متقی در این دیدار خواهان انعکاس دست‌آوردهای امارت اسلامی و نزدیک سازی درخواست‌های مردم و حکومت سرپرست به جامعهٔ جهانی شده است.

به نوشته سخنگوی این وزارت، سینیرلی‌اوغلو در این دیدار گفته است که «احساس می‌کند» جامعهٔ جهانی علاقه‌مند بهبود تعامل با امارت اسلامی است، اما بعضی نگرانی‌هایی دارد که نباید نادیده گرفته شود.

پیش از این هدایت‌الله بدری، سرپرست بانک مرکزی افغانستان در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان بر رشد سکتور بانکی و آزادسازی ذخایر ارزی کشور تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *