گزارش

نصب چراغ‌های ترافیکی دربرخی جاده‌های شهر هرات

مسئولان در مدیریت ترافیک ولایت هرات می‌گویند که پس از نزدیک به دوسال، چراغ‌های ترافیکی در 6 چهارراهی مهم ولایت هرات فعال شده است.

مسئولان در مدیریت ترافیک ولایت هرات می‌گویند که پس از نزدیک به دوسال، چراغ‌های ترافیکی در 6 چهارراهی مهم ولایت هرات فعال شده است. آنان می‌افزایند که چراغ‌های ترافیکی در 9 چهارراهی از سوی شاروالی هرات با هزینۀ 2 ملیون افغانی به قرارداد داده شده بود که تاحال نصب چراغ در 3 چهارراهی باقی مانده است.

غلام نبی فرخی، معاون مدیریت ترافیک ولایت هرات در صحبت با کلید می‌گوید که نیاز است در 25 چهاراهی این ولایت چراغ‌های ترافیکی نصب شود.

“برای ما از ریاست عمومی پولیس ترافیک مکتوب آمده که نیاز چراغ‌های ترافیکی هرات را مشخص کنیم. ممکن است که هزینه چراغ‌های چند چهارراهی ازسوی ریاست عمومی ترافیک پرداخت شود.”

موصوف علاوه نمود که نصب چراغ‌های ترافیکی سهولت‌های زیادی را برای راننده‌ها و پولیس ترافیک ایجاد کرده است.

در همین حال شماری از باشندگان ولایت هرات می‌گویند که فعال بودن چراغ‌های ترافیکی در سرک‌ها و چهارراهی‌ها، مشکلات ترافیکی را مرفوع می‌کند.

محمد رامز، یکی از باشندگان ولایت هرات در صحبت با کلید می‌گوید که بیشتر رانندگان به چراغ‌های ترافیکی توجه نمی‌کنند.

“تقریباً چهار روز می‌شود که اشاره‌‌های ترافیکی جور شده، ولی 60 درصد رانندگان به اشاره‌ها توجه نمی‌کنند. نیروهای امنیتی از صبح تا شام در چهارراهی‌ها به رانندگان می‌گویند هنگامی که چراغ سرخ باشد توقف کنید.”

علی احمد، یکی دیگر از باشندگان هرات می‌گوید که فعال شدن چراغ‌های ترافیکی باعث ایجاد نظم شهری و کاهش حوادث ترافیکی در شهر خواهد شد.

“از روزی که چراغ‌های ترافیکی جور شده، مردم از سرک‌ها راحت عبور می‌کنند و موترها به چراغ ترافیک توقف می‌شوند.”

مسئولان در شاروالی هرات می‌گویند که نصب چراغ‌های ترافیکی در مزدحم‌ترین چهارراهی‌های شهر، از اولویت‌های کاری این اداره می‌باشد.

این در حالیست که در شهر هرات بیش از 92 چهارراهی وجود دارد و درحال حاضر تنها در 6 چهارراهی چراغ‌های ترافیکی نصب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *