سخن انیس

شهدا بقای امت، عظمت اسلام و جهاد را حفظ می‌کنند

یکی از برجستگی مجاهدین بر دیگر مسلمانان این است که باخون خود بقای امت اسلامی را حفظ می‌کنند و برای عزت و عظمت جهاد، جان‌های شیرین خود را فدا می‌نمایند.

یکی از برجستگی مجاهدین بر دیگر مسلمانان این است که باخون خود بقای امت اسلامی را حفظ می‌کنند و برای عزت و عظمت جهاد، جان‌های شیرین خود را فدا می‌نمایند.

مقوله‌ی مشهور است:

(ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد)

بدون شک ملت‌هایی که راه شهادت را انتخاب نموده و در راه حق و آزادی رشادت کرده‌اند در حقیقت، زندگی ذلت‌بار را ترک گفته اند و به عزت ابدی پیوسته اند.

خدای حکیم این نعمت را نصیب ملت مجاهد و شهیدپرور افغانستان نیز کرده است و این ملت باعظمت در راه جهاد و آزادی، فرزندان ارزشمند زیادی را قربانی داده‌اند و در راه عزت و سربلندی جام شهادت نوشیده اند.

کاروان شهدا هنوز در این مسیر روان استند و با گذشت هرروز فرزندان راستین این میهن، در راه دفاع از اسلام، ناموس و خاک خویش فداکاری می‌کنند و با خون خویش کوه و دامان وطن را رنگین می‌سازند.

می‌توان از شهادت مجاهد کبیر مولوی نثاراحمد معاون والی بدخشان، مولوی صفی الله صمیم فرمانده امنیه پیشین بغلان و ده‌ها تن دیگر از مردم مجاهد بدخشان یادهانی کرد و آنان را از نمونه‌های تازه‌یی این روال مقدس دانست.

این فرزندان ارزشمند کشور، جام شهادت نوشیدند و با خون خویش تاریخ این سرزمین را بار دیگر درخشان رقم زدند.

اگرچه نبود آنان ضایعه بزرگی برای ملک و ملت تلقی می‌شود، اما خون آنان پیام بلند و پرمحتوایی را به نسل‌های آینده انتقال می‌هد و مسیر درخشانی را برای فرزندان فردای کشور هموار می‌سازد.

روشن است گروه هایی که برای نابودی این گوهرهای گران‌بهای جامعه کمر بسته اند، گروه هایی استند که از آغاز تا انجام برای نفاق و فتنه در میان امت اسلامی، نقش بازی کرده اند و از قتل و کشتار مسلمانان همواره لذت برده و هنوز هم می‌برند.

این‌ گروه‌ هک‌های تکفیری باید بدانند که نصرت الهی شامل حال مجاهدین است و این کاروان نور با این توطیه‌ها متوقف و نابودشدنی نیست و قدرت‌های جهان با به راه انداختن چنین دسایس به مقصد نمی‌رسند و به مراد و مرام ناپاک خویش نایل نمی‌آیند.

ملت افغانستان با تمام قوت در کنار نظام اسلامی خویش قرار دارند و در مقابل نیروهای وارداتی و گروهک‌های نیابتی تا پای جان، مبارزه می‌کنند و از اسلام، نوامیس ملی، تمامیت ارضی و دیگر ارزش‌ها، پاسداری می‌نمایند و در این راه مقدس، سر می‌دهند و سنگر نه.

در آخر یکبار دیگر به روح پاک شهدای کشور اتحاف دعا می‌کنیم و برای شهدای کرام جنت الفردوس، برای زخمیان شفای عاجل و کامل و برای بازماندگان و همسنگران شان، صبر جمیل و اجر جزیل از بارگاه رب‌العزت استدعا می‌نماییم.

روح شان شاد و بهشت برین جای شان باد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *