افغانستان

استقبال امارت اسلامی از گزارش اخیر بانک جهانی

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان، به روز پنجشنبه با نشر اعلامیه‌یی از گزارش اخیر بانک جهانی پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان استقبال کرده است.

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان، به روز پنجشنبه با نشر اعلامیه‌یی از گزارش اخیر بانک جهانی پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان استقبال کرده است.

در اعلامیۀ معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا آمده است: بانک جهانی گزارشی را مبنی بر وضعیت اقتصادی افغانستان در ۳۰ می۲۰۲۳ منتشر کرد که در آن واقعیت‌های در ارتباط به وضعیت اقتصادی افغانستان بیان شده است.

معاونیت اقتصادی، از واقعیت‌های منعکس شده در این گزارش استقبال کرده و گفته است: واقعیت‌ها و موضوعات منعکس شده در گزارش پیرامون رشد اقتصادی کشور تصویر واضحی است که بانک جهانی ارائه کرده است.

در این گزارش گفته شده که قیمت مواد خوراکی و نفتی کاهش یافته، ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی ثابت باقی مانده است، در کنار واردات سطح صادرات و عواید ملی افزایش یافته است، معاش کارمندان دولتی به وقت معینه پرداخته شده است، در داخل کشور تولید مواد خوراکی افزایش یافته و در بخش برداشت پول از بانک‌ها تسهیلات فراهم شده است.

در اعلامیه خاطر نشان شده است: امارت اسلامی افغانستان به این باور است؛ اگر جامعۀ جهانی به جای تحمیل محدودیت‌ها بر تعامل مثبت توجه کند، بدون شک افغانستان در عرصۀ اقتصادی، بیشتر از پیش ترقی خواهد کرد و بار مسئولیت آن از دوش جامعۀ جهانی برداشته خواهد شد.

به باور امارت اسلامی؛ هرگاه تمام سازمان‌های جهانی مانند بانک جهانی تصویر واقعی از واقعیت‌های عینی افغانستان را ارائه کنند؛ از یک سو جهانیان از وضعیت اقتصادی افغانستان آگاهی حاصل خواهند کرد و از سوی دیگر راه تعامل مثبت با امارت اسلامی افغانستان هموار خواهد شد.

امارت اسلامی افغانستان بر تمامی سازمان‌ها و ادارات کمک کننده صدا زده است که در بازسازی افغانستان سهیم شوند تا بر بنیاد آن سطح بیکاری کاهش یابد و بر وضعیت اقتصادی کشور بیشتر از این تأثیرات مثبت داشته باشد.

در اخیر، امارت اسلامی از بانک جهانی خواسته است که در کنار نشر واقعیت‌های عینی پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان، آن‌عده از پروژه‌های را که کار آن نیمه تمام است؛ تمویل کند تا امور آن تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *