افغانستان

جان باختن 3 تن ابتلا به بیماری  کانگو در جوزجان

مسئولان در ریاست صحت عامه جوزجان  می‌گویند  دو تن به شمول یک داکتر  از اثر ابتلا به کانگو  در این ولایت جان باخته اند  و پنج داکتر و خدمه صحی به این بیماری  مصاب شده اند.

مسئولان در ریاست صحت عامه جوزجان  می‌گویند  دو تن به شمول یک داکتر  از اثر ابتلا به کانگو  در این ولایت جان باخته اند  و پنج داکتر و خدمه صحی به این بیماری  مصاب شده اند.

قاری ذبیح الله حسینی، رئیس صحت عامه جوزجان گفت: در جریان  ده روز گذشته  پنج داکتر و خدمه‌ صحی جوزجان به این مرض مصاب شدند، آنان هنگامی مصاب به کانگو شدند که یک شخص بیمار را تداوی کردند.

او تصریح کرد که چهار تن از این بیماران به طور کامل شفا یاب شدند و وضعیت صحی یک تن دیگر که در بستر قرار دارد، رو به بهبود است.

پیش از این، ده نفر که به بیماری کانگو مبتلا  بودند از جوزجان و فاریاب به شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی در شهر مزار شریف  منتقل شدند  که از این میان  دو تن که باشندگان فاریاب بودند جان باختند.

بربنیاد یک خبر دیگر

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بغلان در هماهنگی با ریاست صحت عامه این ولایت، کارزار دوا پاشی را برای وقایه شهروندان در برابرمرض تب کانگو را در تمامی نخاس‌های این ولایت آغاز کرده اند.

ولی امرخیل، مسئول مطبوعاتی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بغلان به خبرنگار آژانس باختر گفت: قراراست  این برنامه الی عید قربان در همه نخاس‌های این ولایت عملی شود.

داکتر تاج محمد احمدزی، آمر صحت حیوانی ریاست زراعت٬ بغلان کانگو را یک مرض کشنده عنوان کرده و گفت: آگهی دهی و توزیع اوراق تبلیغاتی در مورد این بیماری،  یک گام موثر در قسمت جلوگیری ازبروز و انتشار آن  است.

احمدزی، از همه مالداران و قصابان بغلان خواست تا نکات صحی را در هنگام تماس با حیوانات و ذبح آنها رعایت کنند و ملبس با موزه، دستکش و ماسک باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *