افغانستان

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و زراعتی در هرات

هرات میزبان دومین نمایشگاه  صنایع دستی و تولیدات داخلی زنان و مردان تجارت پیشه دریک ماه گذشته بوده است. 

هرات میزبان دومین نمایشگاه  صنایع دستی و تولیدات داخلی زنان و مردان تجارت پیشه دریک ماه گذشته بوده است.

صادقه صادقیار، معاون اتاق ‌های تجارت زنان در زون غرب می ‌گوید که در این نمایشگاه حدود ۱۶۰ غرفه وجود دارد که ۶۰ غرفه آن مربوط به زنان است. «نمایشگاه به تاریخ یازدهم جوزا افتتاح شد، برای سه روز است و ۶۰ غرفه آن مربوط به زنان می باشد و بخش خانم ‌ها جداست، خانم ‌ها راحت می‌ توانند رفت و آمد کنند و هم‌ چنان مرد ها هم می‌توانند دیدن کنند.»

از سویی هم زنان تجارت پیشه می‌ گویند که برگزاری چنین نمایشگاه ‌ها می‌تواند روی تجارت آنان تاثیر خوبی داشته باشد. سیما امینی یک تن از زنان تجارت پیشه دراین نمایشگاه می‌گوید که اشتراک وی در نمایشگاه، باعث خرید صنایع دستی او خواهد شد. «از کسانی که این نمایشگاه‌ها را برگزار کرده اند تشکر می کنیم،  این نمایشگاه به بازاریابی و مدیریت ما خیلی خوب شد، مثلاً: کسی میاید و از کارگاه ما دیدن می‌کند، خیلی خوب است.»

در این نمایشگاه هم ‌چنان شماری از دخترانی که از درس و تعلیم باز مانده‌اند اشتراک کردند. سونیا سادات یک تن از دخترانی است که  دراین نمایشگاه اشتراک کرده است، او می ‌گوید که پس از بسته شدن مکتب ‌ها  به کار تجارت روی آورده است. «ما امروز دعوت شدیم تا  شرینی‌ های که درست کردیم به نمایش بگذاریم و ما از خدای خود امیدواریم، چون تمام مکتب ‌ها به روی دختران بسته است و بسیاری از دختران ناامید شده اند.» اشتراک کننده گان دراین نمایشگاه می‌ گویند که همه باید از تولیدات دستی زنان حمایت کنند.

عاطفه یک تن از این بازدید کنند‌گان است، او می‌ گوید که به خاطر حمایت از زنان آمده  تا خرید کند. «ما به خاطر بازدید کردن از این نمایشگاه آمدیم، امروز خیلی خوشحالیم که چنین نمایشگاه‌ی در سطح کشور به خصوص هرات برگزار می‌شود و در شرایطی که هیچ کس از خانه بیرون شده نمی ‌تواند، بیایند اینجا اگر دیگر کاری نشود، حداقل ساعت آنان تیر می ‌شود.»

گفته می ‌شود در این نمایشگاه به شمول هرات از ولایات فراه، بادغیس، کابل، جلال آباد، غزنی، مزار، کندهار و کاپیسا، زنان صنایع دستی خود را به نمایش گذاشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *