افغانستان

معاون اداری ریاست‌الوزراء: تاجران، مواد بی‌کیفیت به کشور وارد نکنند

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء در نشست هفته صنعت، می‌گوید که پالیسی امارت اسلامی تقویت تجارت و تسهیل قوانین برای صنعت‌کاران و تاجران است. وی از تاجران و صنعت‌کاران خواست تا در کیفیت واردات مواد از خارج کشور، توجه داشته باشند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء در نشست هفته صنعت، می‌گوید که پالیسی امارت اسلامی تقویت تجارت و تسهیل قوانین برای صنعت‌کاران و تاجران است. وی از تاجران و صنعت‌کاران خواست تا در کیفیت واردات مواد از خارج کشور، توجه داشته باشند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء دیروز سه‌شنبه، ۲۶ ثور، در نشست « پایان هفته صنعت» می‌گوید که هفته پایان صنعت دستاورد بزرگ برای تاجران، صنعت کاران و امارت اسلامی بوده است.

وی با اشاره به قوانین حکومت پیشین که به مشکلات تاجران و صنعت‌کاران افزوده، گفت که پالیسی امارت اسلامی تقویت تجارت و تسهیل قوانین برای تاجران و صنعت کاران است.

حنفی در بخشی از سخنانش با اشاره به وضعیت جاری کشور تصریح کرد که اکنون زمینه سرمایه گذاری در کشور مساعد، امنیت تامین و سرمایه محفوظ است، بناءً تاجران و سرمایه گذاران باید به کشور برگردند و در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

حنفی این کار را فریضه اسلامی خواند تا سرمایه گذاران به کشور برگردند و در قسمت پیشرفت کشور و حمایت از مردم سهم خود را ایفا کنند.

معاون اداری ریاست الوزراء با اشاره به مداخلات کشورهای خارجی ابراز داشت که کشورهای بیرونی در طول سال‌ها برای تخریب افغانستان سرمایه گذاری میکردند. وی از آنان خواست تا صنعت و تجارت را در افغانستان تقویت کنند، در غیر آن برای امارت اسلامی مشکل تراشی نکنند.

این مقام بلند پایه امارت اسلامی همچنین یک‌بار دیگر از تاجران ملی و صنعت کاران خواست تا در کیفیت واردات مواد از خارج به کشور توجه داشته باشند.

در همین حال، شیخ خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف ونهی از منکر گفت که افغانستان باید از هر لحاظ به خصوص اقتصاد، تجارت و صنعت پیشرفت کند و پیشرفت افغانستان بستگی به همکاری مشترک میان مردم و حکومت دارد.

حنفی افزود که وزارت امر به معروف و نهی از منکر با همه ادارات و افراد در این عرصه‌ها آماده همکاری است. حنفی یک‌بار دیگر همه مردم افغانستان را در «جهاد» شریک دانسته و گفت که ترقی کشور با همکاری همدیگر ممکن است.

حنفی تصریح کرد که طلافروشان در طول ۲۰ سال، طلای بی‌کیفیت می‌فروختند؛ اما در جلسهای که با آنان داشته است، همه موظف به فروش طلا، با کیفیت بالا شدند.

این‌مقام ارشد وزارت امر به معروف اضافه کرد که در گذشته ۱۵۵ تالار عروسی در پایتخت وجود داشت؛ اما آنان با محو کردن منکرات ۲۰ ساله از این تالارها، اکنون ۱۷۷ تالار عروسی در کشور بدون منکرات وجود دارد‌.

وی از تاجران و صنعت کاران خواست تا معاملات را مطابق شریعت اسلام انجام دهند در غیر آن مطابق حدیث رسول الله (ص) اعمال آنان قابل قبول نمی‌باشد. حنفی همچنین از تاجران خواست که به حرف های «بیگانه» توجه نکنند.

حنفی در پایان صحبت هایش بیان کرد که امارت اسلامی در دوسال گذشته دستاوردهای فراوان داشته که همه از لطف خدا، همکاری مردم و دستورات رهبری امارت اسلامی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *