افغانستان

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل؛ بر تداوم تعامل سازنده با افغانستان، بحث خواهد شد

معاون سیاسی ریاست الوزرأ با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای  افغانستان دیدار و روی آجندای نشست های بعدی سازمان ملل که قرار است در باره افغانستان برگزار شود به بحث پرداختند.

معاون سیاسی ریاست الوزرأ با نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای  افغانستان دیدار و روی آجندای نشست های بعدی سازمان ملل که قرار است در باره افغانستان برگزار شود به بحث پرداختند.

مولوی عبدالکبیرمعاون سیاسی ریاست الوزرأ در این دیدار گفت با توجه به دستآوردهای موجود در عرصه های مختلف، جامعه بین‌المللی باید با امارت اسلامی تعامل و تفاهم خوب داشته باشد، نظام اسلامی  در کشور برقرار شده و افغانان در فضای امن زندگی می کنند، امیدوار هستیم که این حقایق به خوبی درک شود و از طریق شما به گوش جهانیان رسانیده شود.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفت: در قسمت جلوگیری از تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی به شمول تحکیم سواحل دریای آمو و همچنان ترتیب اجندای مورد بحث نشست های بعدی آماده همکاری می باشیم.

خانم روزا اوتونبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر تفاهم و ادامه صحبت ها، در مورد نشست دو هفته قبل دوحه در مورد افغانستان که به ریاست سرمنشی سازمان ملل متحد برگزار شد معلومات داده گفت: روی موضوعات مهم بحث صورت گرفت و نمایندگان کشورهای اشتراک کننده علاقمند تداوم کمک ها با افغانستان و تعامل با امارت اسلامی بودند.

اوهمچنان در مورد نشست های بعدی سازمان ملل در باره افغانستان گفت و یاد آور شد که در نشست های تعقیبی که دایر می گردد، در خصوص تداوم تعامل سازنده با افغانستان ماموریت موفق در راستای مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی تحکیم سواحل دریای آمو بحث های همه جانبه صورت خواهد گرفت.

در این دیدار مولوی خیرالله خیرخواه عضوکمیسیون سیاسی امارت اسلامی و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طی صحبتی، از فیصله نشست دوحه بخاطر ادامه تعامل و کمک های بشردوستانه ملل متحد به افغانستان اظهار امتنان کرد و گفت: با توجه به اینکه افغانستان در بیست سال گذشته مشکلات زیادی را متقبل شده است، در مقایسه با گذشته امنیت سرتاسری در کشور تأمین بوده، سطح فساد به گونه چشمگیر پایین آمده و تلاش ها برای محو کامل مواد مخدر به شدت ادامه دارد، باید از امارت اسلامی در نشست های بعدی دعوت شود و در تمام مسایل راه تفاهم و تعامل در پیش گرفته شود.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرأ گفت: در قسمت جلوگیری از تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی به شمول تحکیم سواحل دریای آمو و همچنان ترتیب اجندای مورد بحث نشست های بعدی آماده همکاری می باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *