افغانستان

شماری از آبده‌های تاریخی لغمان به بازسازی نیاز دارند

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ لغمان، می‌گویند که نزدیک به ۵۰ آبده و ساحه‌ی تاریخی از جمله قلعه‌ی تاریخی سراج، زیارت‌گاه مهترلام بابا و منار شاهی، در این ولایت وجود دارد که به بازسازی نیاز دارند.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ لغمان، می‌گویند که نزدیک به ۵۰ آبده و ساحه‌ی تاریخی از جمله قلعه‌ی تاریخی سراج، زیارت‌گاه مهترلام بابا و منار شاهی، در این ولایت وجود دارد که به بازسازی نیاز دارند. این آبده‌ها و ساحه‌های تاریخی، از مکان‌های تاریخی و معروف شهر مهترلام، مرکز لغمان اند.
محمدنادر مخور، آ مر فرهنگ و گردش‌گری ریاست اطلاعات و فرهنگ لغمان، به سلام‌وطندار می‌گوید که شماری از بناهای تاریخی بازسازی‌شده در این ولایت، به توجه جدی نیاز دارند. او می‌افزاید که اکنون مکان‌های تاریخی این ولایت، از جمله «قلعه‌ی عقل تمامی، منار شاهی و زیارت‌گاه آخوندزاده بابا»، در معرض خطر تخریب قرار دارند و برای بازسازی آن‌ها، پیشنهادهایی به حکومت مرکزی ارائه شده است. او می‌گوید: «برخی ساحه‌ها تخریب‌شده است؛ مانند قلعه‌ی عقل تمامی که باید به همین حالت حفظ شود. دو آبده‌ی دیگر نیز نیاز شدید به بازسازی دارند. ما پیشنهاد داده‌ایم و خدا کند که منظور شود و این‌ها بازسازی شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *