سخن انیس

افغانستان متحد و تجزیه‌ناپذیر

افغانستان، سرزمینی است که سال‌های سال و قرن‌های قرن، اقوام مختلفی را در سینه‌اش جا داده است و این اقوام در شرایط بسیار سخت و دشواری باهم متحدانه زیست‌وزندگی کرده اند.

افغانستان، سرزمینی است که سال‌های سال و قرن‌های قرن، اقوام مختلفی را در سینه‌اش جا داده است و این اقوام در شرایط بسیار سخت و دشواری باهم متحدانه زیست‌وزندگی کرده اند.
هر کشور متجاوزی که در این سرزمین تجاوز کرده است، ملت افغانستان متحدانه از این خاک و خطه دفاع کرده اند و دماغ اشغالگران متجاوز را در خاک ذلت مالیده اند.
این ملت، افغانستان را خانه‌ی مشترک خویش می‌دانند و از تمام ارزش‌های این سرزمین با کمال حسن نیت، همدلی و همدیگرپذیری حراست‌وپاسداری می‌نمایند.
اگرچه در درازنای تاریخ کشورهای استعماری و دشمنان افغانستان، پیوسته تلاش ورزیده اند که اقوام شرافتمند و متحد این سرزمین را به عنوان‌های مختلف متفرق بسازند و مسئله‌ی تجزیه و تشتُّت را مطرح کنند.
اما، این ملت بزرگ همواره این تقاضاهای مغرضانه و شیطنت جهان استکبار را رد کرده اند و بل‌که برعکس برای افغانستان متحد و یکپارچه تلاش ورزیده اند.
این تلاش‌ها، به اثبات رسانده است که؛ اخوت و برادری برای ملت افغانستان از همه اولویت و اهمیت دارد و همه اقوام عضوِ متحد و جزءلایتجزای یکدیگر استند.
از همین جهت است که؛ استعمار در تطبیق پلان‌های شوم‌ خویش در افغانستان همواره ناکام مانده است و با دنیای ناامیدی و مٲیوسیت از عملی کردن برنامه‌های شیطانی خویش، عقب‌نشینی کرده است.
اما عقب‌نشینی دشمنان افغانستان غالباً موقتی و تاکتیکی بوده است و هرازگاهی برای تطبیق برنامه‌های خویش با رنگ‌های دیگری تلاش می‌ورزند و توسط افراد و اشخاص تربیت‌یافته‌ی مکتب نفاق‌وفتنه، پروژه‌های تخریبی خود را به راه می‌اندازند.
در طول چهل سال انقلاب و خصوصاً در بیست سال اشغال، استعمار برنامه‌های بزرگی را برای تجزیه و پراکنده‌ساختن، ملت افغانستان به راه انداخت. انتخابات‌های پر از تقلب و شرم‌آوری که در بیست سال در افغانستان به راه می‌افتادند، یکی از برنامه‌هایی بود که با صراحت نمایندگی از نفاق و تجزیه می‌کردند و برای نفاق و تفرقه‌ی ملت باهم‌برادر افغانستان به راه انداخته می‌شدند. در انتخابات‌ها مسائل زبان، قوم، نژاد، سمت و مذهب به شدت دامن زده می‌شدند و مستکبرین ازاین افتراق و پراکندگی استفاده‌ی اعظمی می‌نمودند، یک مشت کسانی که متعهد به اسلام و وطن نبودند را روی صحنه می‌آوردند و توسط آنان اهداف بلندتری خود را در کشورو منطقه دنبال می‌کردند.
امّا، با فتح مبین و پیروزی امارت اسلامی افغانستان، گلیم این توطیه و دسیسه برچیده شد و آرمان‌های شوم دشمنان افغانستان در خاک یک‌سان گردیدند. نظام اسلامی ما به هیچ‌صورت نمی‌گذارد که شیرازه‌ی اخوت اسلامی و وحدت ملی افغانستان از هم بپاشد و دستخوش خواسته‌های سیاه دشمنان این سرزمین گردد.
اتحاد و همزیستی، نه تنها قوت ماست، بل که هستی و زندگی یک ملک و ملت با آن گره خورده است.
باید برای دوام و استحکام این شیرازه، زحمت کشید و قربانی داد، تا باشد زندگی باهمی مان برای همیشه ادامه پیدا کند و پایه‌های کاخ عزت، عظمت، شکوه و شکوفایی مان بیش از پیش، مستحکم‌ گردد.
زنده و پاینده باد افغانستان متحد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن