سخن انیس

امریکا باید «تعامل» را  بر «تقابل» ترجیح دهد

امریکا یکی از کشورهایی است که پیوسته عهدشکنی می‌کند و هیچ‌گاه به تعهدات خویش پابند نیست.

امریکا یکی از کشورهایی است که پیوسته عهدشکنی می‌کند و هیچ‌گاه به تعهدات خویش پابند نیست.

این کشور از روزی که توافق‌نامه یی را در دوحه با امارت اسلامی افغانستان امضا کرده است، پیوسته عهدشکنی می‌کند و برخلاف تعهدات خویش عمل می‌نماید.

از منجمدکردن پول افغانستان گرفته تا گشت‌زنی طیارات بی‌سرنشین، حمله‌ هوایی در کابل از عهدشکنی‌های امریکا به شمار می‌روند که همواره امریکا به آن مبادرت ورزیده است.

برخلاف این همه تخلفات، امریکایی‌ها هنوز با پرخاشگری و اظهارات غیر مسئولانه افغانستان را متهم می‌سازند و این کشور مملو از امن و آرامش و این نظام مشروع، اسلامی، ملی و مردمی را به رسمیت نمی‌شناسند.

ملت بزرگ افغانستان، ادعا‌های دروغین و اتهامات اخیر امریکا‌یی‌ها را رد می‌نمایند و افغانستان کنونی را صاحبِ بهترین حکومت می‌دانند و از نظام اسلامی خود با تمام معنی حمایت و پاسداری می‌نمایند.

همچنان تقاضای ملت این است که امریکا باید با افغانستانِ آزاد و آرام از درِ تعامل مثبت پیش بیاید و بر تعهدات خود پابند و وفادار بماند.

امریکا باید بداند که ملت مجاهد و قهرمان افغانستان همواره در کنار نظام اسلامی خودخواهند بود و نظامی‌که با خون هزاران فرزند ارزشمند این سرزمین به دست آمده است را برای همیشه حمایت خواهند کرد و برای بقا و دوام این نظام ناب اسلامی از هیچ‌گونه قربانی دریغ نخواهند ورزید.

در آخر یکبار دیگر ملت افغانستان از امریکا می‌خواهند که راه تفاهم و (تعامل) را بر (تقابل) ترجیح دهد و از لجاجت، حرف‌های تخریش‌کننده، تخلف و عهدشکنی اجتناب ورزیده بر زخم‌های خونین افغانستان، دیگر نمک نپاشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *