اخبارافغانستان

2000  اصله نهال در کمربند سبز ساحه کوه شیردروازه  غرس گردید

انیس: نعمت الله بارکزی مشاور امور فرهنگی امور شاروالی کابل به خبرنگار روزنامه ملی انیس گفت که ریاست سرسبزی برای توسعه و شکوفایی بیشتر شهر کابل در کمربند سبز ساحه کوه شیردروازه واقع ناحیه اول دو هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر را غرس نمود.مولوی محمد عالم عاصم رئیس ناحیه اول گفت: برای توسعه و   گسترش سرسبزی کوه شیر دروازه کار و تلاش بیشتر صورت خواهد گرفت تا زیبایی شهری ایجاد گردیده و این ساحه به یک ساحه تفریحی مناسب برای شهروندان مبدل گردد.

همچنان سراج الدین پتان معاون ریاست سرسبزی شاروالی کابل اظهار داشت: از اینکه  ایجاد جنگلات و ساحات سبز باعث باران های موسمی می شود و از جانب دیگر کمر بند سبز نباتی در حقیقت فلتر محیط زیست می باشد؛ پرسونل ریاست سرسبزی شاروالی کابل برای آبیاری و مراقبت هزاران اصله نهال و درخت در کوه شیردروازه از پروژه کمربند سبز مصروف فعالیت است.

وی افزود که برای توسعه سرسبزی و یافتن کابل خرم و زیبا در ساحه متذکره اکنون 1200 نهال بادام و 800 اصله نهال غیر مثمر زینتی غرس گردید تا  به یک ساحه تفریحی مناسب و زیبا نیز مبدل شود.

کمربند سبز کوه شیردروازه اکنون از طریق یک ذخیره آب که در بالای کوه شیردروازه قرار دارد به وسیله واتر پمپ و سیستم آبیاری قطره یی؛ آبیاری می شود.

این در حالی است که شاروالی کابل در بعد از مستقر شدن امارت اسلامی برای شهروندان خدمات بی نظیر و بی مانند انجام داده که مورد رضایت مردم و حکومت قرار گرفته و روز بروز پروژه های بزرگتر را در سطح شهر تطبیق کرده که بر زیبایی و صفایی شهر افزوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن