اخبارافغانستان

اداره ملی احصائیه و معلومات: سال‌ گذشته بیش از ۱۸۷ هزار تذکره در غزنی توزیع شده‌ است

ریاست احصائیه و معلومات غزنی می‌گوید، این ریاست در سال ۱۴۰۲ خورشیدی برای بیش از ۱۸۷ هزار تن تذکره توزیع نموده که شامل ۹۵ هزار و ۲۲۴ تذکره‌برقی و ۹۲ هزار و ۲۱۸ تذکره کاغذی می‌شود.

حافظ عبدالکبیر نصرت‌ خالد، رئیس احصائیه و معلومات غزنی گفته‌است که روزانه حدود یک‌هزار و ۷۰۰ متقاضی به این ریاست برای دریافت خدمات مربوط به تذکره‌برقی و کاغذی مراجعه کنند.

نصرت‌خالد هم‌چنان گفته‌ است که به‌شمول مرکز در تمامی ولسوالی‌های این ولایت دفترهای مربوطه فعال بوده و در سال گذشته از طریق آن توانسته برای شش‌ هزار و ۲۵۱ تن خدمات اصلاح تذکره کاغذی و برای نزدیک به هشت‌ هزار تن دیگر خدمات ثبت وقایع حیاتی که شامل چهارهزار و ۸۵۰ کارت تولد، یک‌هزار و ۷۵۹ پارچه فوتی و ۱۰۶ ثبت ازدواج می‌گردد، را ارایه نماید.

بر اساس معلومات ریاست احصائیه و معلومات غزنی، در این ولایت دو مرکز توزیع تذکره‌ برقی فعال بوده و به متقاضیان زن و مرد خدمات ارایه می‌کند.

بربنیاد آمار این ریاست، در مرکز اول توزیع تذکره‌برقی که در پلان سوم شهر موقعیت دارد، افزون بر توزیع تذکره جدید، خدمات پس از توزیع (تذکره مثنی، ثبت تولد، ازدواج و طلاق، تجدید فوتو و بایو) نیز ارایه می‌شود.

اداره ملی احصائیه و معلومات به‌سطح کشور مراکز توزیع تذکره‌برقی را در نقاط دوردست و ولسوالی‌ها گسترش داده تا باشندگان این مناطق به سهولت بتوانند تذکره‌برقی خویش را دریافت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *