اخبارافغانستان

وزارت عدلیه: بررسی زمین های غصب شده اهل‌ هنود آغاز شد

وزارت عدلیه در یک خبرنامه‌ای گفته است که روند بررسی زمین‌های غصب شده اهل هنود توسط کمیسیون جلوگیری از غصب زمین آغاز شده است.

در خبرنامه این وزارت که دیروز(شنبه،19حوت) منتشرشد آمده که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده که مسوولیت بررسی، تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده امارتی توسط غاصبین و زورمندان در سراسر کشور را بر عهده دارد، روند بررسی زمین‌های غصب شده  هموطنان اهل هنود را در سراسر کشور آغاز کرده‌است.

بر اساس اظهارات وزارت عدلیه این کمیسیون در مرکز و ولایات به هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین هدایت داده است تا زمین‌های هموطنان اهل هنود را که تحت غصب قرار گرفته و یا احتمال غصب آن توسط وکالت خط‌های جعلی می‌رود، تثبیت و تشخیص کنند.

به بیان این نهاد عدلی کشور گزارش هیأت‌های مذکور بعد از تثبیت و تشخیص زمین‌های غصب شده، توسط کمیسیون بررسی شده و در زمینه تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد؛ چون حفاظت از زمین‌های لامالک یعنی زمین‌هایی که مالکان آن در داخل کشور حضور ندارند، بر عهده نظام است.

گفته می‌شود کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و هیأت‌های تخنیکی آن در ولایات مسئله غصب زمین‌های هموطنان اهل هنود را با دقت تمام بررسی خواهند کرد تا اگر غصبی صورت گرفته یا تلاش برای غصب وجود دارد، جلو آن گرفته شود و زمین‌های غصب شده به مالکان اصلی آن برگردد.

وزارت عدلیه از شهروندان اهل هنود خواست است که در صورت ضرورت کمیسیون یا هیأت‌های تخنیکی، اسناد و معلومات موثق خویش را با هیأت‌های تخنیکی ولایتی شریک سازند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *