سخن انیس

در روزهای عید، نیازمندان را فراموش نکنید!

در این شکی نیست که فقر و بی‌چارگی سخت است و این طبقه، پیوسته از خار زندگی رنج می‌برند و بی‌صبرانه منتظر تفقد و نوازش استند.

در روزهای عید؛ سرمایه‌داران و ثروتمندان خود و فرزندان شان با لباس‌های جدید و خوراکه‌های رنگارنگ جلوه افروزی می‌کنند و با موترهای مودل‌بالا به سیر و سیاحت در تفریحگاه‌ها می‌پردازند.

اما فقیران و نیازمندان، با لبان خشک و لباس‌های کهنه و پاره پاره منتظر تفقد و تعاون برادران ثروتمند خود استند و آرزو دارند که در این ایام مبارک، از چشم انداخته نشوند و حداقل شکم خود و فرزندان شان سیر گردد و یا لباسی برای فرزندان خویش بخرند.

در این روزهای مبارک بر تاجران و سرمایه‌داران لازم است که این طبقه‌ی محروم را فراموش نکنند و در کنار خوردن، نوشیدن و پوشیدن لباس‌های جدید و قیمتی، به روز و حال فقیران و نیازمندان کشور نیز توجه کنند و آنان را در این روزهای پربرکت عید، دستگیری نمایند و لبخند را در لبان آنان و فرزندان شان جاری بسازند.

سخت است که سرمایه‌داری بخورد و بپوشد و فقیری در کنارش لقمه‌ی نانی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن نداشته باشد.

دین مقدس اسلام، مسلمانان را همیشه بر تعاون و دستگیری فقرا و مساکین دستور داده است و برای این امر مهم تاکیدات و سفارش‌های زیادی دارد و همچنان کمک‌کنندگان را تحسین و ستایش کرده است و برآنان جایگاه بلندی قایل شده است.

ایام عید سعید فطر در حال رسیدن است، بناءً بر ملت و حکومت و خصوصاً بر تاجران و سرمایه‌داران اشّد لازم است که فقیران و مستمندان را فراموش نکنند و با کمک و همکاری، گل لبخند را در لبان فقرا و فرزندان شان شکوفا سازند و پاداش بزرگی را از بارگاه رب‌العالمین کمایی نمایند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *