اخبارگزارش

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی متعهد به دستگیری از افراد متأثر از ماین‌ها است

انیس: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان، در محفلی که به مناسبت روز جهانی آگاهی از خطرات ماین تدویر یافته بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این محفل که شماری از بزرگان و مسئولین امارت اسلامی اشتراک داشتند، مولوی عبدالکبیر ماین ها و مواد انفجاری را یک مشکل به سطح کشور خواند که هنوز هم افغان ها از اثر آن آسیب های جانی و مالی را متقبل میشوند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء از همکاری ادارات ماین پاکی و نهادهای کمک کننده تشکر کرده، گفت که با آمدن نظام واحد در افغانستان و تامین امنیت کامل، زمینه بهتر برای ماین پاکی فراهم شده است.

موصوف به سایر ادارات و نهادهای همکار اطمینان داد که امارت اسلامی در کنار آنان ایستاده است و بخاطر هماهنگی موثر میان ادارات مربوطه،  تلاش می کند.

مولوی عبدالکبیر ماین ها و مواد انفجاری را در کشور نتیجه اشغال متواتر یاد کرده، افزود که از اثر ماین ها و مواد انفجاری شماری از افغان ها شهید و معلول شده اند و امارت اسلامی به خاطر کمک به این افراد آسیب دیده متعهد است.

در اخیر این محفل معاون سیاسی ریاست الوزراء خواستار تداوم پروگرام ماین پاکی که فعالیت بشردوستانه و غیر سیاسی دارد، گردید و بخاطر موثریت، آن کمک های بین المللی را ضروری دانست.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *