اخبارافغانستان

موضوع زمین‌های غصب شده در «شهرک امید سبز» به محکمه اختصاصی محول می‌شود

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده طی نشستی فیصله کرد که موضوع غصب زمین‌های دولتی در شهرک امید سبز واقع ناحیه ششم شهر کابل به محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی محول گردد.

نشست کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده روز چهارشنبه، ۲۴ رمضان به ریاست شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس کمیسیون و با اشتراک مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مولوی محمد اسماعیل غزنوی، معین سرحدات وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، شیخ عبدالصمد حقانی، نماینده ستره محکمه، مولوی محمود مظلوم، رییس اراضی وزارت زراعت، مولوی احسان الله وثیق، رییس عمومی قضایای امارت و سکرتر این کمیسیون و سایر مسوولان در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

در این نشست موضوع حدود ۱۵۹۵ جریب زمین شهرک امید سبز در ناحیه ششم شهر کابل و برخی موضوعات دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس بررسی‌های کمیسیون و هیأت تخنیکی کابل، مقداری از زمین‌های شهرک امید سبز در قطعات امارتی شامل است و یک تعداد اسناد نیز به کمیسیون ارایه شده است. بنا بر این کمیسیون فیصله کرد که موضوع جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی محول گردد.

در این نشست موضوع مالچرهای عامه (مرعی عامه) در ولایات شمال کشور نیز بررسی شده و گزارش هیأت اعزامی به این ولایات از سوی هیأت مذکور ارایه گردید.

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در این نشست درباره برخی موضوعات دیگر مربوط به غصب زمین در ولایات مختلف کشور نیز بحث کرده و در زمینه تصامیم لازم اتخاذ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *