گزارش

گرامی داشت ازخدمات بهاالدین بها تیموری نویسنده کشور

مراسم گرامی داشت ازخدمات فرهنگی بهاالدین بها تیموری، نویسنده وهرات پژوه معاصر، درهرات برگزارشد.

 

مراسم گرامی داشت ازخدمات فرهنگی بهاالدین بها تیموری، نویسنده وهرات پژوه معاصر، درهرات برگزارشد.

در محفلی‌که شب گذشته از سوی خانواده‌ بها تیموری فقید در هرات برگزار شده بود، تعدادی ازنویسندگان و فرهنگیان این ولایت اشتراک نموده و پیرامون خدمات این شخصیت فرهنگی صحبت کردند.

مولوی حمیدالله غیاثی آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ در سخنانی، جایگاه هرات و نویسندگان حوزه‌‌ فرهنگ و معارف اسلامی در این ولایت را برجسته خواند.

استاد نظری آریانا یک  ‌تن از چهره‌های مطرح فرهنگی هرات، دستآوردهای فرهنگی استاد بها‌ را، به خصوص در حوزه‌‌ تحقیق آبدات تاریخی و تذکره‌ نگاری الگوی ارزشمند به نسل جوان یاد کرده واز او به عنوان شخصیت دلسوز فرهنگی، اجتماعی، مردمی و اهل عرفان و تصوف تعریف کرد.

مولوی رحمت الله فیضان معاون ریاست نمایندگی وزارت ارتباط خارجه در هرات، کارنامه های بها تیموری ‌را در معرفی هویت فرهنگی و معرفی اماکن تاریخی هرات در سی‌سال گذشته بسیار مؤثر و مفید خواند.

در این محفل، کتاب برگ‌های از یک درخت ( زندگی نامه‌ بها الدین بها تیموری پژوهشگر و هرات پژوه معاصر ) که از سوی مؤسسه فرهنگی هرات باستان چاپ شده است رونمایی شد.

بها تیموری در دهم ماه قوس سال جاری وفات کرد که آثاری همانند: مزارات و آبدات تاریخی هرات، هرات باستان و بناهای تاریخی، زبانه‌های برج خاکستر و تذکره زرنگار از او به چاپ رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *