سیاسی

افغانستان، هنوز از جفای جهان رنج می‌برد

افغانستان از دیر زمان است که از جفاهای جهان رنج می‌برد و هر ازگاهی مورد مداخلات ناروای کشورها و خصوصاً قدرتمندان جهانی، قرار می‌گیرد.

احمد
افغانستان از دیر زمان است که از جفاهای جهان رنج می‌برد و هر ازگاهی مورد مداخلات ناروای کشورها و خصوصاً قدرتمندان جهانی، قرار می‌گیرد.
بیش ازیک ونیم سال از شکست و خروج نیروهای امریکا و ناتو می‌گذرد، اما جهان هنوز در حق ملت بیچاره‌ی افغانستان جور و جفا می‌کنند و به نحوی در امور این کشور مداخله می‌نمایند.
افغانستان، تقریبا دوسال می‌شود که از حکومت مستقل و مقتدری برخوردار شده است و ملت افغانستان زمام امور کشور خود را به دست گرفته اند.
اما، متأسفانه دشمنان شکست‌خورده‌ی افغانستان، هنوز در پی تخریب و توطیه استند و هر ازگاهی در فراراه آرامی و آبادی افغانستان، خارهای مزاحمت می‌کارند.
تمام هموطنان در جریان استند که در این روزها شورای امنیت، نشستی را دایر کرد و اعضای آن، قطعنامه‌ای را صادر نمود که خلاف منافع افغانستان و مداخله‌ی آشکار در امور داخلی کشور ما تلقی می‌شود.
مولوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان این موضوعات را مربوط به خود افغان‌ها دانست و مداخلات بیگانگان در امور داخلی افغانستان را محکوم کرد.
اینک ملت افغانستان نیز این گونه نشست‌ها و مداخلات در امور کشور را خلاف اصول دانسته و سیاست فشار و تحمیل را به نفع افغانستان و جهان نمی‌دانند.
جهان و شورای امنیت باید بدانند که زنان در افغانستان ازجایگاه بلندی برخوردار استند و مطابق احکام الهی و شریعت ناب محمدی(ص) برای شان حق داده شده است.
همچنان ملت افغانستان برای شورای امنیت ملل متحد خاطر نشان می‌سازند که؛ هیچ کسی حق ندارد از فشار و تحمیل کار بگیرد و افغانستان را برناحق، به عزلت و انزوا بکشاند.
افغانستان امروز نسبت به هرزمانی رو به بهبود است و فضای روشنِ آزادی و آرامی در این سرزمین حکم‌فرما گردیده است.
اگر جهان می‌خواهند که افغانستان، از امنیت وآرامش دایمی برخوردار باشد، باید نظام کنونی را بدون تعلل و درنگ به رسمیت بشناسند و اراده‌ی این ملت رنجدیده را ارج بگذارند.
در غیرآن، تمام خواست‌های بیگانگان مغرضانه و خلاف ارزش‌های اسلامی و ملی می‌باشند که در افغانستان قابل تطبیق نیستند.
نظام ما برخاسته از متن ملت است و ملت مجاهد ما، هیچ‌گاه نمی‌خواهند که خواست‌های شوم و شیطانی کشورهای متجاوز و مداخله‌گر در افغانستان تحمیل و عملی شوند.
دراین امر، ملت مجاهد و شهیدپرور افغانستان در کنار نظام اسلامی خود ایستاده اند و تا آخرین قطره‌ی خون و رمق حیات از برنامه‌ های اسلامی، سالم و سازنده‌ی نظام خود حمایت می‌کنند.
ملت افغانستان از شورای امنیت و ملل متحد، می‌خواهند که از سیاست فشار و زور بگذرند و بگذارند که افغان‌ها خود مشکل کشور شان را حل نمایند و گره را از کار خود بگشایند.
و الّا ملت افغانستان، بی‌تفاوت نخواهند نشست؛ قسمی‌که در مقابل تجاوز و اشغال ایستادگی کردند، در مقابل مداخلات بیگانگان نیز می‌ایستند و پاسخ دندان‌شکنی را به مداخله‌گران ارایه‌ خواهند کرد.
اما آنچه برای جهان و کشورهاست این است که؛ باید عدالت و انصاف را در نظر بگیرند و فشار و زورگویی را کنار بگذارند.
؛چون: تاریخ ثابت کرده که افغان‌ها، مردم شکست‌ناپذیری استند که تن به هیچ‌گونه ذلت نمی‌دهند و تسلیمِ هیچ‌گونه زور و فشار هم نمی‌شوند.
کشورها و قلدران جهانی باید بدانند که ملت افغانستان، تسلیم حملات نظامی و تجاوز آشکار بیگانگان نشده اند، امکان ندارد که تسلیم خواست‌های نابجا و فشارهای بی‌مورد بیگانگان شوند.
این ملت، عزت و عظمت خود را در دین مقدس اسلام می‌دانند و هرآنچه که با احکام الهی و قوانین اسلامی در تضاد باشد در این سرزمین محکوم به هیچ است و به هیچ‌صورت، جنبه‌ی عملی ندارد.
دشمنان اسلام و افغانستان، زحمت بیجا نکشند، نمی‌توانند که سیاست های شوم و شیطانی خود را در این سرزمین شهیدپرور پیاده کنند و برخلاف خواست و اراده‌ی مردم افغانستان، گام‌ بردارند.
این کشور امروز از خود صاحب و امیر عادلی دارد و دوره‌ی سیاه جمهوریت نیست که هر خارجی و دستگاه استخبارات بیگانه تصمیم بگیرد و سرنوشت این ملت را رقم بزند.
امروز افغانستان از حکومت اسلامی مستقل و مقتدری برخوردار است و ملت برای تعیین سرنوشت شان، خود تصمیم‌گیرنده استند ودراین راستا صلاحیت کامل را دارند.
ضرور نیست که بیگانگان در این عرصه، غیرمسئولانه اظهارات نمایند و یا تصمامیم پوچ و نامشروعی اتخاذ نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *