سیاسی

قشون سرخ متکبرانه آمد و سرافگنده رفت

پس از شکست مفتضحانه‌ی انگلیس، روس‌ها خواب تصرف و اشغال افغانستان را دیدند و به همدستی و دعوت تربیت‌یافتگان مکتب لینن و استالین و کمونیستان افغانی در افغانستان تجاوز و حمله‌ی نظامی نمودند.

مولوی محمدرحیم

پس از شکست مفتضحانه‌ی انگلیس، روس‌ها خواب تصرف و اشغال افغانستان را دیدند و به همدستی و دعوت تربیت‌یافتگان مکتب لینن و استالین و کمونیستان افغانی در افغانستان تجاوز و حمله‌ی نظامی نمودند.

روس‌ها در این یورش نظامی و جنگ تمام‌عیار از هیچ‌گونه جنایت ابا نورزیدند و هر عمل زشت و ناروایی که از دست شان آمد، در حق ملت فقیر و بیچاره‌ی افغانستان، دریغ نکردند.

از زندانی و شکنجه‌کردن‌ مسلمانان گرفته تا قتل عام‌ها و کشتارهای دسته‌جمعی و مدهش را به راه انداختند و مردم افغانستان را فقط به جرم مسلمان‌بودن تعذیب، شکنجه و حتی زنده‌به‌گور کردند.

یکی از جنایات بزرگ روس‌ها این است که هنوز قتل‌های دسته‌جمعی را که مرتکب شده اند و با گذشت هرروز گورهای تازه کشف می‌شوند و خداوند منتقم، جنایات پنهانی آنان را آشکار می‌گرداند که کشف تازه‌ی گور دسته‌جمعی در صحن پوهنتون ولایت خوست، یکی از نمونه‌ی بارز این جنایات تاریخی و نابخشودنی است.

اما، متٲسفانه هیچ مرجع، بازخواستگاه و دادگاهی در جهان وجود ندارد که این جنایات را پی‌گیری کند، یا حد اقل متذکر شود و این جنایات را به روی جنایتکاران بکشد.

تاریخ گواهی میدهد که قلدران قدرت و مستکبران جهانی، هر کدام به نوبه‌ی خود در افغانستان جنگ‌های بزرگ و تمام‌عیاری را به راه انداختند، اشغالگری کردند، جنایت آفریدند و رفتند.

در این اوخر، امریکای خونخوار نیز با چهل کشور قدرت‌مند در افغانستان تجاوز و حمله‌ی نظامی کرد و وجب وجب این ملک و ملت مسلمان این سرزمین را به خاک و خون کشاند و با بزرگ‌ترین بمب‌های ویرانگر و کروزهای مخرب؛ خطه و خطه  …

و گام گام این سرزمین را کوبید و به خاک یکسان کرد.

این جنایت به حدی هول‌انگیز و دردناک است که هنوز خون فرزندان مجاهد و اصیل این کشور خشک نشده است و چراغ مزار شهدای راه عزت و آزادی در سراسر کشور روشن است و در تمام آفاق پرتوافشانی می‌کند.

اما ملت ملحدشکن ما با تمام قوت در مقابل هیولای وحشی و متجاوز ایستادگی کردند و با پیشکش کردن هزاران شهید، معلولیت و مهاجرت، طلسم این تجاوز را شکستاندند و آنان را از خانه‌ی مشترک خود بیرون کردند.

امریکا و ناتو، با همه توان و طاقتی که داشتند بالآخره سر تسلیمی در پای جهاد شهادت‌طلبانه‌ی ملت مجاهد نهادند و با جهانی رسوایی و روسیاهی، این خاک مردخیز و ملحدشکن را ترک گفتند.

امریکا باید از تجاوز و شکست انگلیس و روس، درس عبرت می‌گرفت و برایش لازم بود که در قدم نخست؛ زور، قوت و شجاعت این ملت را می‌سنجید، تاریخ این کشور را مطالعه می‌کرد و بعد ازآن به تجاوز و اشغالگری می‌پرداخت.

این هیولای وحشی و درنده؛ مغرور قوت نظامی و وسایل مدرن خود بود و از قوت ایمان و از شجاعت و دلاوری ملت افغانستان آگاهی نداشت.

اما، ملت افغانستان؛ ضربه‌ی سنگنین‌تر از انگلیس و روس را بر پیکر این غول جنگ و جنایت وارد کردند و با حملات پیچیده و ضربات شهادت‌طلبانه، متجاوزان عصر را شکست دادند و دماغ پرغرور شان را به خاک خفت و خواری مالیدند.

مستکبران جهانی، هنوز فرصت دارند که دست از هرگونه مداخله بکشند و باید راهی را با افغانستان در پیش گیرند که نرم و مسالمت‌آمیز باشد که منجر به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی افغانستان گردد.

چون ملت افغانستان، ملت موج‌شکن و صخره‌شکن استند و هر گاهی که با دشمن مواجه شود، آخرالامر دشمن را از پا می‌اندازد و با قوت ایمان و شهامت خود شانه‌ی بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی را می‌شکنند.

ملت ما باوجودی که رنج و زحمات زیادی را متحمل شده اند و هنوز از زخم‌های خون‌آلود و از خشونت و بیداد بیدادگران و اشغالگران رنج می‌برند، اما در صورت تجاوز بازهم آماده جنگ و جهاد استند و از وجب وجب خاک خود، باکمال افتخار دفاع و پاسداری می‌نمایند.

این ملت در مقابل انگلیس هزاران شهید، در مقابل روس‌ها تقریبا دوملیون شهید و همچنان در مقابل امریکا وناتو و حکومت دست‌نشانده اش هزاران شهید گلگون‌کفن را تقدیم درگاه حق نموده اند و همچنان زخم معلولیت و مهاجرت شان هنوز تازه و خونین است.

این ملت، تنها از ذات واجب الوجود می‌ترسند و دیگر ترس و بیمی در فرهنگ این ملت خداجو و قهرمان وجود ندارد.

در آخر یکبار دیگر روز شکست و اِخراج ارتش سرخ از افغانستان را روز رنگین در تاریخ کشور دانسته، برای ملت مجاهد و قهرمان افغانستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و برای شهدای راه جهاد، عزت و آزادی جنت الفردوس و برای بازماندگان شان، صبر جمیل و برای، معلولین و مهاجرین اجر عظیم از بارگاه رب العالمین استدعا می‌نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *