جهان

اختلافات سران صهیونیستی روبه افزایش است

در سایه ادامه اختلاف نظرات در درون کابینه و شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره روند جنگ علیه غزه، این بار «یوآو گالانت» وزیر دفاع از «بزالل اسموتریچ» وزیر مالیه  این رژیم انتقاد کرد.

در سایه ادامه اختلاف نظرات در درون کابینه و شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره روند جنگ علیه غزه، این بار «یوآو گالانت» وزیر دفاع از «بزالل اسموتریچ» وزیر مالیه  این رژیم انتقاد کرد.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، «یوآو گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در پاسخ به صحبت های «بزالل اسموتریچ» وزیر مالیه این رژیم در خصوص پیشنهاد به ایجاد یک حکومت نظامی و مدنی در غزه گفت: کسی که چنین ایده هایی دارد، نمی داند که نوار غزه بسیار پیچیده تر از پیچیده ترین منطقه در کرانه باختری

است.

گالانت همچنین خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اگر نمی خواهید هر مکان در نوار غزه را ۱۰ بار اشغال کنید، دو گزینه پیش رو دارید؛ یعنی یا در میدان بمانید و یا تشویق به کنترول غیرنظامی بر نوار غزه توسط طرفی دیگر کنید.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین ودرکل ملت غزه و آزادی اسرای خود از ۱۵ اگست اقدام به بمباران شدید نوار غزه و سپس لشکرکشی به غزه کرده است، بعد از نزدیک به ۴ ماه جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

عملیاتمجاهدین «طوفان الاقصی»، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده اخیر توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه صهیونیستی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته‌اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه غزه شکست خورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *