سخن انیس

نشست‌ها، کارساز خواهد بود

بعد از گذشت بیش از دوسال از پیروزی امارت اسلامی، نشست‌ها پیرامون اوضاع افغانستان در کشورهای مختلفی صورت گرفت و موضوعات گوناگونی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بعد از گذشت بیش از دوسال از پیروزی امارت اسلامی، نشست‌ها پیرامون اوضاع افغانستان در کشورهای مختلفی صورت گرفت و موضوعات گوناگونی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دقیقاً گفتگوها وقتی موثر و مثبت خواهد بود که نیت‌ها و اهداف جهان در قبال افغانستان نیز برخاسته از اراده نیک و دید واقع‌بینانه باشد.

وزارت خارجه امارت اسلامی افغانستان به‌تازه‌گی از نشست منطقوی در کابل خبر داده ‌است و گفته است، این نشست در حضور نماینده‌ها و افراد دیپلوماتیک کشورهای مختلف صورت خواهد گرفت.

داکتر محمد نعیم، سرپرست سفارت افغانستان در دوحه می‌گوید، هدف از نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان فصل جدید تعامل کشورهای منطقه با امارت اسلامی، هماهنگی در پیوند به همکاری‌های منطقه‌ای، ایجاد روایت مشترک منطقه‌محور در سطح منطقه و همکاری مشترک برای استفاده بیشتر از فرصت‌های اقتصادی مشترک است.

آقای محمد نعیم می‌افزاید، امارت اسلامی برای کشورهای اشتراک‌کننده دراین نشست اطمینان می‌دهد که امارت اسلامی برای داشتن روابط مثبت با منطقه اولویت می‌دهد.

به گفته وی، امارت اسلامی می‌خواهد، به کشورهای

منطقه این پیام را برساند که افغانستان آماده است تا در پروژه‌های اقتصادی در اتصال منطقه‌ای و در محورهای سیاسی و ابتکارات منطقه‌ای حضور فعال داشته باشد.

بعد از فروپاشی نظام جمهوریت و روی کارآمدن امارت اسلامی، جهان تاهنوز امارت اسلامی را به‌گونه‌ی رسمی به‌رسمیت نشناخته است، اگر چه در چندین کشور، سرپرستی سفارت های افغانستان به ‌نماینده‌های امارت اسلامی سپرده شده و عملاً آنان کار خویش را آغاز کرده اند.

امیدوارهستیم نشست منطقوی که در حال برگزاری است، روی نیت و مرام کشورها، تغییراتی قابل ملاحظه‌ای آورد و افغانستان فردای روشن و آینده خوبی را در پیش رو، داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *