جهان

نخست‌وزیر بلژیک، بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد

الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک بار دیگر بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد و گفت که اکنون زمان مناسبی برای تحقق ایده دو دولتی میان فلسطین و اسرائیل است.

الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک بار دیگر بر آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد و گفت که اکنون زمان مناسبی برای تحقق ایده دو دولتی میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش رسانه ها به نقل از آناتولی، دکرو سه‌شنبه در سخنانی در مکتب اقتصادی لندن افزود: وقتی به شمار جان‌های از دست رفته نگاه می‌کنید می‌بینید که در طول صد روز ۱۰ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این یعنی آنکه هر روز صد کودک جان داده‌اند. این مسأله ایجاب می‌کند که آتش‌بس برقرار شود.

نخست وزیر بلژیک

با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای کار روی ایده دو دولتی است، گفت: بگذارید خشونت متوقف شود.

دکرو پیش از این نیز درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌های کرانه باختری خواستار جلوگیری از ورود آنها به اتحادیه اروپا شده بود.

وی اظهار کرد: وقتی غیرنظامیان در کی‌یف و غزه کشته می‌شوند ما باید صدای خود را بلند کنیم. خشونت علیه غیرنظامیان تبعاتی دارد. شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری از ورود به بلژیک منع خواهند شد. ما و آمریکا برای تحریم افرادی که با اقداماتشان صلح، امنیت و ثبات را در کرانه باختری تضعیف می‌کنند، همکاری می‌کنیم.

در همین حال، حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک دوشنبه در حالی که راه حل دو دولتی را تنها راه پایان درگیری‌ها در غزه دانست، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد و تاکید کرد: تراژدی انسانی در غزه باید متوقف شود.

وی گفت:: پیام‌های ما روشن است؛ برقراری یک آتش‌بس در غزه که مورد احترام همه طرف‌های درگیر باشد، دسترسی بشردوستانه مردم غزه به کمک‌های انسان‌ دوستانه و آزادی اسرای (رژیم) اسرائیل.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *