افغانستان

علاقه‌مندی جوانان به فرهنگ کتاب‌خوانی در سمنگان

مسئولان در ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت سمنگان میگویند که تعداد علاقه مندان فرهنگ مطالعه در کتابخانه عامه بیشتر شده و همچنان بیش از 400 جلد کتاب از سوی ریاست کتابخانه های عامه مرکز به این ولایت اهدا شده است.

مسئولان در ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت سمنگان میگویند که تعداد علاقه مندان فرهنگ مطالعه در کتابخانه عامه بیشتر شده و همچنان بیش از 400 جلد کتاب از سوی ریاست کتابخانه های عامه مرکز به این ولایت اهدا شده است.

جان محمد «امیری» مدیر عمومی کتابخانه عامه ولایت سمنگان به آژانس اطلاعاتی باختر گفت: تعداد علاقه مندان فرهنگ کتاب خوانی در این ولایت نسبت به سال های قبل 60 درصد افزایش یافته است.

به همین منظور ریاست کتابخانه های عامه وزارت اطلاعات وفرهنگ به خاطر غنامندی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی به تعداد 426 جلد کتب مختلف العنوان که شامل علوم دینی، علوم اجتماعی، ساینسی، ادبیات و سایر بخش ها می شود به این کتابخانه اهدا نموده است.

امیری گفت: دراین ولایت ده باب کتابخانه موجود بوده که از آن جمله 6 باب مربوط ریاست اطلاعات و فرهنگ و چهار باب دیگرآن مربوط موسسه تحصیلات عالی و  معارف میباشد که در آن بیش از 20 هزار جلد کتاب مختلف العنوان در بخش های علوم دینی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، اقتصادی، زراعت، جامعه شناسی، روانشناسی، انگلیسی و پشتو موجود است.

وی افزود: کتابخانه هایی که در مرکز و ولسوالی ها وجود دارند روزانه بیش از ده ها تن از جوانان به این کتابخانه ها مراجعه نموده  به دانش خود می افزایند.

وی همچنان یاد آور شد کتبی که در این کتابخانه ها موجود میباشند تعداد بیش از14هزار جلد کتب ومجله درکتابخانه عامه ولایت، کتابخانه ولسوالی های، خلم 2هزار جلد کتب ومجله، خرم وسارباغ بیش از 8 هزار جلد کتب، حضرت سلطان 2هزارو 300 جلد کتب و ولسوالی دره صوف پایین 500 جلد کتب را دارا میباشد.

از سوی هم جلال الدین ظفری محصل رشته انجنیری که روزانه به این کتابخانه  مراجعه می نماید می گوید: کتابخانه عامه ولایت سمنگان یک مکان عالی برای مطالعه بوده که در این محل همه کتب مورد نیاز موجود میباشد و روزانه یک ساعت بخاطر مطالعه به اینجا آمده کتب مطالعه می نمایم.

وی از تمام جوانان خواست مطالعه را سرمشق زندگی خویش قرار دهند.

حذیفه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *