افغانستان

افزیش بهای پول افغانی در برابر دالر امریکایی

در بیشتر از دو سال گذشته برخلاف نگرانی‌هایی مبنی بر فروپاشی کامل اقتصادی و مالی، عملکرد  رو به افزایش پول افغانی در برابر ارزهای خارجی کم پیشینه بوده است.

در بیشتر از دو سال گذشته برخلاف نگرانی‌هایی مبنی بر فروپاشی کامل اقتصادی و مالی، عملکرد  رو به افزایش پول افغانی در برابر ارزهای خارجی کم پیشینه بوده است. بر اساس گزارش بانک مرکزی پولافغانی در سال 2023 نسبت به سال 2022، 26.4 درصد افزایش یافته است.

حسیب الله نوری سخنگوی د افغانستان بانک به خبرنگار روزنامه انیس گفته است که د افغانستان بانک در یک سال گذشته با اعمال سیاست های معقول پولی توانست ارزش افغانی را به خوبی محافظت کند.

وی افزوده است که  در حال حاضر افغانی از باثبات ترین واحدهای پولی در منطقه است و تلاش ما بر این است که در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

نوری علاوه کرد  که پول افغانی در سال 2023 نسبت به سال 2022، 26.4 درصد افزایش یافته است که یک دستاورد بزرگ برای د افغانستان بانک است.

سخنگوی د افغانستان بانک اظهار داشت که تطبیق سیاست های معقول پولی، ترویج افغانی، جلوگیری از قاچاق اسعار به خارج از کشور، وضع محدودیت‌ها در انتقال وجوه نقد به بیرون از کشور، جلوگیری از مصارف غیرضروری در سطح دولت، افزایش صادرات، شفافیت و آغاز تعدادی پروژه های ملی و بین المللی در کشور، عواملی هستند که به ثبات و افزایش ارزش افغانی کمک کرده اند.

تیموری – اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *