فرهنگی

نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری سبب رشد فرهنگ  و هنر می‌گردد

بی‌گمان فرهنگ و هنر بیانگر هویت و ارزش های یک جامعه به شمار می آید، داشته های فرهنگی و هنری در حقیقت امر نشانده جایگاه، قدامت و کارکردهای یک جامعه بوده که به اساس همین داشته ها، شخصیت و هویت فرهنگی شان رقم می خورد.

شاداب

بی‌گمان فرهنگ و هنر بیانگر هویت و ارزش های یک جامعه به شمار می آید، داشته های فرهنگی و هنری در حقیقت امر نشانده جایگاه، قدامت و کارکردهای یک جامعه بوده که به اساس همین داشته ها، شخصیت و هویت فرهنگی شان رقم می خورد.

پالایش، رشد و گسترش فرهنگ و هنر در فراز و نشیب گسترة تاریخ نظر به شرایط و زمینه کار ترقی را با خود همراه داشته، این که چگونه با استفاده از کدام مجاری و طرق می توانیم در رشد فرهنگ و هنر دست بلند داشته باشیم؛ یکی هم تشویق و ترغیب فرهنگیان و خانواده اهل هنر است.

برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در زوایای مختلف فرهنگ و هنرکاریست بهینه ور که از این طریق می شود دو دست آورد بزرگ را به دست آورد؛ یکی اینکه اهل فرهنگ و هنر تشویق می شوند و از سوی دیگر بینندگان نمایشگاه‎ها به نحوی در زمینه دلگرمی پیدا نموده، با خانواده اهل فرهنگ و هنر همراه و همکار می گردند.

خوشبختانه در این راستا نمایشگاه های هنری و فرهنگی در کشور از سوی نهادهای ذیربط راه اندازی می گردد.

به گونه مثال طی سال جاری با ابتکار اداره بیهقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، نمایشگاه های کتاب با همکاری ناشران و کتابفروشان در مدارس، مکاتب، پوهنتون ها و نقاط مزدهم شهر بارها برگزار گردیده است که سبب خوشنودی و دلگرمی مردم قرار گرفته است.

در این اواخر مؤسسه فرهنگی و هنری «رشد» نمایشگاهی را برگزار نمود که مورد استقبال تعدادی زیادی از فرهنگیان و قلم بدستان قرار گرفت. سید آصف هاشمی مدیر مسئول موسسه «رشد» گفت هدف ما از برگزاری این نمایشگاه این است که چه خلاقیت ها و چه دست آوردهایی در بخش بانوان جریان دارد که خوشبختانه بانوان در بخش های آموزش (زبان، چرمه دوزی و خیاطی) دست آوردهای خوبی دارند که عملاً به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود، در این جا بیشتر از 300  بانو شاگرد داریم که در بخش های (زبان، چرمه دوزی و خیاطی) کار می کنند و تحت آموزش قرار دارند.

البته در صنوف ماشین های خیاطی را عیار کردیم تا از این آدرس خدمت به جامعه خویش کرده باشیم، برنامه این موسسه 6 ماهه است و بعد از شش ماه شاگردان خوب می توانند بیاموزند و از این طریق مصدر خدمت به خانواده و کشور خویش گردند.

دولت در زمینه ما را حمایت نموده و ما میخواهیم با ایجاد مراکز ساحوی در نقاط مختلف کار خویش را رشد و گسترش دهیم.

ام البنین یعقوبی یکتن از شاگردان این موسسه گفت: میخواهم از این طریق به خانواده و کشور خویش مصدر خدمت شوم و فرهنگ غنی افغانی را تبارز و پیشکش جهانیان نمایم. واقعاً امروز داشته های دست دوزی بانوان افغان در کشورها از ارزش بالایی برخوردار است.

این خود بیانگر هویت و شخصیت فرهنگی و هنری کشور و مردم ما را به نمایش میگذارد، در کل برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری باعث پیشرفت و ترقی در عرصه فرهنگی و هنری می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن