افغانستان

کمک‌های بشردوستانه تاجران افغان مقیم روسیه  به کابل رسید

چهل تن کمکهای بشر دوستانه تاجران افغان در روسیه روز گذشته (شنبه، 20 عقرب» به کابل رسید. این کمکها بشردوستانه شامل روغن، بوره، شیر، کمپل، لباس و سایر مواد اولیه بوده که  در دو پرواز طیاره نظامی وزارت دفاع روسیه به کابل انتقال داده شد و به مقامات کمیته جلب و جذب کمک‌های بشردوستانه امارت اسلامی سپردند.

چهل تن کمکهای بشر دوستانه تاجران افغان در روسیه روز گذشته (شنبه، 20 عقرب» به کابل رسید. این کمکها بشردوستانه شامل روغن، بوره، شیر، کمپل، لباس و سایر مواد اولیه بوده که  در دو پرواز طیاره نظامی وزارت دفاع روسیه به کابل انتقال داده شد و به مقامات کمیته جلب و جذب کمک‌های بشردوستانه امارت اسلامی سپردند.

ژیرین الکساندردیمیتروویچ سفیر روسیه در کابل گفت: اولین پرواز طیاره‌های  وزارت دفاع روسیه که حاوی 40 تن کمک‌های اولیه بشردوستانه هست در افغانستان رسیده است و کمک‌های ما نیزهمینطور در آینده‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ما مردم افغانستان را دوست خود میدانیم و از همین سبب اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها برای مهاجرین این کشور کرده‌ایم و مطمئن هستیم که این کمک‌ها نیاز تعداد زیادی از مردم را رفع خواهد کرد.

مولوی دین محمد حنیف وزیر اقتصاد نیز گفت: از سفیر روسیه در کابل سپاسگزاری می‌کنم زیرا که دست دوستی و کمک را با ما داده و به همه ما بهتر معلوم است که تقریباً بیش از ده روز می‌شود که اخراج جبری مهاجرین ما از کشور همسایه پاکستان در داخل افغانستان شروع‌شده و این اخراج اجباری خلاف قانون مهاجرت، اخوت اسلامی، عطوفت اسلامی  و خلاف حسن هم‌جواری است.

آقای حنیف درزمینهٔ اشاره کرد: در این جای شکی نیست که امارت اسلامی بار بار تقاضا کرده تا این اخراج اجباری توقف داده شود و در کنار آن‌هم نهاد های حقوق بشر و جامعه جهانی تقاضا کردند اخراج اجباری  توقف داده شود ولی کشور همسایه‌ای ما همه را نادیده گرفت و روزانه به هزاران فامیل از جاهای مختلف اخراج می‌کنند.

آقای حنیف تصریح کرد: تأسف براین داریم که در این موسم سردی هوا اکثریت مهاجرین را اطفال تشکیل می‌دهد و در جمع  آن‌ها مریضان، افراد مسن قرار دارند که به شدت آسیب پذیر اند.

وزیر اقتصاد کشور بیان داشت: امارت اسلامی با توانمندی و با امکاناتی  که دارد آمادگی گرفت برای هم‌وطنان خود و برای پذیرای از مهاجران خود کمیته‌های مختلف را به منظور ایجاد سهولت برای مهاجرین تشکیل داده است.

وی افزود: ما ملاقات های که با صنعت‌کاران ،تاجران ملی داشتیم همه برای کمک اعلام آمادگی کردند که در ادامه این تلاش ها امروز ما می بینیم که دو محموله طیاره کمک‌های بشردوستانه از کشور روسیه به کابل رسیده است . این کمک‌ها از سوی شرکت تجارتی افغان‌ها که در رأس آن نادرشاه قرار دارد جمع آوری شده و به افغانستان رسیده است که امروز به کمیسیون جلب و جذب امارت اسلامی تحویل داده شد. تجربه نشان میدهد که درهمچو مسائل ملی افغان‌ها درهرجای که است احساس و غرور ملی خود را دارند، همه مسائل دیگر را پشت سر می‌گذارند و به مسائل ملی کشور خویش ارزش می‌دهند و واقعاً قابل قدر است، بازهم ما دست همکاری به سوی همه افغان‌ها، تاجران که دست توانمند کمک دارند دراز میکنیم تا کمکهای شان را از ملت دریغ نکنند.

وی تأکید کرد: هرچند سیل مهاجرین در این سردی هوا خیلی مشکل است بازهم این را به فال نیک می‌گیریم چون‌که در آن خیر و حکمتی نهفته است. ما چشم ظاهربین داریم و ظاهراً این مساله برای ما تشویش خلق کرده  ولی حقیقت و واقعیت به الله است که شاید در این خیر نهفته باشد و از همین سبب به فال نیک می‌گیریم.

ملا عباس آخند وزیر دولت در امور رسيده گی به حوادث ضمن قدر دانی از کشور روسیه به به خاطری همکاری در این زمینه گفت: کشور روسیه تاجران افغان  را اجازه تجارت و جمع‌آوری کمک‌ها برای مهاجرین را داده است ولی تعداد زیاد همسایه‌های ما برای تاجران افغان اجازه نمی‌دهد که از سرمایه‌های خود جای کمک و همکاری نمایند و از همین سبب از کشور روسیه سپاسگزاریم.

تیموری – اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *