افغانستان

  دانیل اندرس:هدف پلان جدید ملل متحد توسعه کمک‌های بشری می‌باشد

حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه می گوید، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور با نمایندگان ملل متحد دیدار کرده است.

حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه می گوید، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور با نمایندگان ملل متحد دیدار کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه هدف از این  نشست را، همآهنگی میان امارت اسلامی افغانستان و دفاتر ملل متحد عنوان کرده است.

به گفته حافظ ضیا احمد، دراین‌ نشست به نمایندگی از امارت اسلامی، در کنار مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه؛ معینان و رؤسای وزارت‌های امور داخله، مالیه، صحت عامه و اقتصاد و به نمایندگی از ملل متحد، آقای دانیل اندرس، معاون تنظیم امور بشردوستانهٔ ملل متحد  و یوناما و رؤسای دفتر همآهنگی امور بشردوستانه (OCHA), صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF)، برنامه جهانی غذا (WFP)، سازمان غذا و زراعت (FAO)، ادارهٔ بین‌المللی مهاجرت (IOM) و سایر ادارات اشتراک نموده بودند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه می گوید، آقای دانیل در مورد پلان جدید استراتژیک ملل متحد برای افغانستان و وضعیت کنونی کمک‌های بین‌المللی معلومات ارائه نمود و با ابراز تعهد مجدد ملل متحد برای کمک‌ به مردم افغانستان، گفت که وضعیت تمویل پس از نشست گذشته بهبود یافته است.

وی افزوده است که هدف پلان جدید ملل متحد این  است که بادرنظرداشت نیازمندی‌های درازمدت افغانستان و اصل پایداری کمک‌ها، تلاش‌های جهت‌های بشری و توسعه‌یی همآهنگ شود.

به گفته حافظ ضیا احمد، وزیر امور خارجه گفته است که امارت اسلامی می‌خواهد با تبدیل‌کردن کمک‌های آینده به افغانستان به فرصت‌های کاری، طوری مدیریت شود که مفاد دوامدار آن به مردم برسد و افغانستان به‌طور مرحله‌‌یی به سوی خودکفایی حرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *