افغانستان

تاکید وزیران خارجه ترکیه و افغانستان بر گسترش روابط میان دو کشور

امیر خان متقی سرپرست وزارت امورخارجه امارت اسلامی  که در ترکیه بسر می‌برد با هاکان فیدان، وزیر خارجه  آن کشور دیدار کرد.

امیر خان متقی سرپرست وزارت امورخارجه امارت اسلامی  که در ترکیه بسر می‌برد با هاکان فیدان، وزیر خارجه  آن کشور دیدار کرد.

هاکان فیدان گفته است: افغانستان و ترکیه دوکشور برادر اند و ترکیه به دوستی  خویش با افغانستان دوام  خواهد داد و تاکید داشته است که ترکیه از مخالفت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان، در خبرنامه‌یی نوشته است: دراین دیدار دو طرف روی روابط دوجانبه و ارتقای سطح روابط دیپلوماتیک، دهلیزهای جدید تجاری و موضوعات منطقه‌یی همه‌جانبه بحث کردند و هم‌چنان روی برگزاری چنین نشست‌ها و همکاری با یکدیگر تأکید و برای تداوم چنین نشست‌ها ابراز امیدواری کردند.

خبرنامه می‌افزاید که مولوی امیر خان متقی، از کمک‌های ترکیه سپاس‌گزاری کرد و پذیرش دیپلمات‌های جدید افغان در انقره و استانبول را پیشرفتی خوب در روابط دوجانبه خواند.

طبق خبرنامه؛ «هاکان فیدان، وزیر خارجه‌ ترکیه گفت که دوکشور مانند دو برادر  است و ترکیه به دوستی خویش با افغانستان دوام خواهد داد و دیگر نباید هیچ مخالفتی مسلحانه در افغانستان وجود داشته باشد.»

او هم‌چنان برای همکاری در راستای ارتقای ظرفیت در بخش‌های مختلف با افغانستان ابراز آمادگی کرده است.

گفتنی است که مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در سفرش به ترکیه، علاوه بر علما و تاجران افغان مقیم در آنکشور با شماری از مقام های و دپیلماتان ترکی منجمله فریدون هادی سينيرلی‌اوغلو، هم‌آهنگ‌کنندهٔ مستقل ملل متحد نیز دیدار و روی تغییرات مثبت که در بیش‌تر از دوسال گذشته در افغانستان به وجود آمده بحث کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *