سخن انیس

به کمک و یاری زلزله‌زده گان بشتابید !

افغانستان در کنار متحمل‌شدن جنگ‌های سنگین و طاقت‌سوز، سرزمین حادثه‌خیزی نیز است و از ناحیه حوادث طبیعی مثل زلزله، سیلاب و حوادث دیگری نیز ضرر می‌بیند و در آستانه‌ی آسیب‌پذیری قرار دارد.

 

افغانستان در کنار متحمل‌شدن جنگ‌های سنگین و طاقت‌سوز، سرزمین حادثه‌خیزی نیز است و از ناحیه حوادث طبیعی مثل زلزله، سیلاب و حوادث دیگری نیز ضرر می‌بیند و در آستانه‌ی آسیب‌پذیری قرار دارد.

وضع افغانستان اگرچه از لحاظ امنیتی نسبت به گذشته‌ها، بهتر بوده و فضای صلح و ثبات در کشور حکم‌فرماست، اما متأسفانه در این روزها، زمین‌لزرزه یی که هزاران تن از هموطنان ما را در ولایت‌ هرات به شهادت رساند و هزاران تن دیگری را زخمی و بی‌خانمان نمود، خیلی دردناک و تکان‌دهنده است.

این بار سنگین برای ملت رنج‌دیده افغانستان خیلی کمرشکن بوده و مشکل بزرگی را در شرایط بسیار حساس و دشواری، به بار آورده است.

به هرصورت، ما لِله الحمد مسلمان هستیم و تن به اراده و تقدیر الهی میدهیم و هرآنچه که خواست پروردگار باشد دربرابر آن، راضی، صابر و شکیبا می‌‌باشیم.

اما چیزی که بعد از وقوع این واقعه‌ی تلخ مهم و سازنده است، این است که؛ نهادهای کمک‌رسان داخلی و خارجی، دولتی و شخصی و تاجران ملی، بدون توقف باید به سوی محل حادثه بشتابند و برای آسیب‌دیدگان و کسانی که اعضای خانواده‌ی شان را از دست داده اند و خانه های شان ویران شده اند، کمک انسانی و اسلامی نمایند و برای نجات آنان از چنگ مشکلاتِ پیش‌آمده بشتابند و به اسرع وقت، دست به کار شوند.

قسمی که دیده می‌شود با وجود سردی هوا، هزاران خانواده  در بی‌سرپناهی شب‌وروز شان را سپری می‌کنند و با مشکلات بی‌شماری مواجه هستند.

و همچنان امارت اسلامی افغانستان توجه خاص خود را به این حادثه مبذول بدارد و کاروان‌های امدادرسان داخلی و خارجی را به صوبِ مناطق آسیب‌دیده و آفت‌زده، سوق داده و نیروهای هوایی و زمینی را در خدمت آنان قرار بدهد.

تا باشد هموطنانی که در بی‌سرپناهی، درمانده‌گی و مصیبت به سر می‌برند، نجات پیدا کنند.

البسه، خیمه، مواد غذایی و ادویه از ضروریات اولیه آسیب‌دیده‌گان استند که باید بدون توقف درآن‌جا سرازیر شوند و مشکل اولیه‌ی آنان رفع گردد.

ملت و شهروندان هرات و ولایات همجوار شان نیز باید خانه‌های شان را در اختیار مردم بی‌سرپناه قرار بدهند و جانِ اطفال، زنان و مردان آسیب‌دیده را از چنگال مرگ نجات داده، پاداش بلندی را از آنِ خود نمایند.

در آخر برای شهدای این حادثه‌ی مرگبار بهشت برین، برای زخمیان شفای عاجل و کامل و برای بازماندگان شان و تمام ملت غمدیده‌ی افغانستان، خصوصاً هراتیان عزیز، صبر جمیل و اجر جزیل از بارگاه الهی استدعا می‌نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *