سخن انیس

جهان، واقعیت‌ها را از دید رسانه‌های مغرض قضاوت نکند

افغانستان بیش از دو سال می‌شود که از قبضه‌ی اشغالگران بیرون شده است و در تصرف نیروهای مجاهد و آزادی‌خواه امارت اسلامی قرار گرفته و حیثیت از دست‌رفته‌ی این سرزمین، دوباره اعاده شده است.

افغانستان بیش از دو سال می‌شود که از قبضه‌ی اشغالگران بیرون شده است و در تصرف نیروهای مجاهد و آزادی‌خواه امارت اسلامی قرار گرفته و حیثیت از دست‌رفته‌ی این سرزمین، دوباره اعاده شده است.

پیش از دوسال در سراسر کشور جنگ‌های خونینی ادامه داشت و ملت رنجدیده‌ی فغانستان در تمام نقاط کشور با تهدیدهای شدید امنیتی روبه‌رو بودند.

با شکست ننگین بیگانگان و پیروزی امارت اسلامی افغانستان، خون شادمانی در رگ رگ مردم این سرزمین جریان پیدا کرد و ملت، یکبار دیگر از گرداب جنگ و بدامنی بیرون شدند و نفس راحت‌تری کشیدند.

از سوی دیگر کشت مواد مخدر به صفر رسید، معتادین از سراسر کشور جمع‌آوری و تداوی شدند، گداها نیز جمع‌آوری و ثبت و سجل گردیدند، پروژه های بزرگ و کوچک به راه انداخته شد، ثبات پولی به میان آمد، نرخ‌ها در سراسر کشور کنترول شدند و از بلندرفتن نرخ‌ها جلوگیری به عمل آمد.

اما با این همه خوبی‌هایی که امارت اسلامی افغانستان دارد بازهم کشورها برای به رسمیت‌شناختن افغانستان تعلل نشان می‌دهند و هر یک به نوبه‌ی خود بهانه‌تراشی می‌کنند.

درست است که امارت اسلامی، ضربات کمرشکن و جبران‌ناپذیری را بر نیروهای متجاوز صلیبی و همدستان داخلی شان وارد کرد.

اما نمی‌شود؛ کشورهایی که ضرباتی مستحکمی را متحمل شده اند، دیگر با افغانستان و ملتش از راه خصومت پیش بیایند و از کینه و عقده‌گشایی کار بگیرند.این کشورها به خاطر گناهی که مرتکب شدند و در افغانستان پای تجاوز دراز کردند، باید خجالت بکشند و با به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی، مسئولیت آینده‌ی خود را در قبال این ملک و ملت ادا نمایند.

در غیر آن، همه‌ی کشورهای متجاوز و اشغالگر محکوم به پرداخت غرامت استند و باید برای مردم زجرکشیده‌ی افغانستان پاسخگو باشند.

به یقین که با به رسمیت‌شناسی حکومت امارت اسلامی، تعاملات افغانستان با جهان بیش‌تر شده و امارت اسلامی بر خود لازم خواهد دانست تا بر اساس عرف دپلوماتیک خط ‌ومش خود را با جهان عیار بسازد و در محور منافع افغانستان با جهان روابط خویش را گسترش دهد.

اگر امارت اسلامی به‌رسمیت‌شناخته نشود، به یقین گفته می‌توانیم که جهان مرتکب اشتباه فاحش و تکرار ناشدنی خواهد شد و در آینده‌های نه‌چندان دور، پی به این اشتباهات برده و آن‌وقت گمان می‌بریم که دیر شده باشد.

هیأت‌ها و سیاحانِ که در سفر به افغانستان با واقعیت‌ها روبه‌رو می‌شوند، دقیقاً می‌دانند که وضعیت جاری در این‌جا، بر خلاف آن‌چه است که رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند.

امید است جهان، واقعیت‌ها را از دید رسانه‌های مغرض قضاوت نکند و خود ببینند و با واقعیت‌ها روبه‌رو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن