اخبارافغانستان

دیدار معاون ‌اداری ریاست‌الوزرا با سفیرهای افغانستان در چین و امارات متحده عربی

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان دیروز دیدارهای جداگانه با سفیران امارت اسلامی در کشور چین و امارات متحده عربی داشته است.

آقای حنفی در دیداربا  مولوی بلال کریمی  سفیر کشور در چین راجع به وضعیت، فعالیت‌ها و برنامه‌های سفارت    امارت اسلامی در جمهوری خلق چین خدمت مقام معاونیت اداری ریاست الوزراء معلومات ارائه کرد.

مولوی بلال کریمی در   خصوص روابط میان دو کشور، گفت که در حال حاضر این روابط در زمینه‌های مختلف در بهترین سطح قرار دارد و مأموریت دیپلماتیک افغانستان در بیجینگ تمام تلاش خود را برای ارتقاء و توسعۀ این روابط به کار ‌می‌گیرد.

سفیر امارت اسلامی افغانستان در جمهوری مردم چین راجع به خدمات قونسلی برای تاجران و هموطنان مقیم در این کشور صحبت نمود و گفت که سفارت افغانستان همواره تلاش می‌کند تا خدمات را در عرصه های مختلف از جمله پاسپورت برای افغان‌ها و ویزا برای مراجعین سایر کشورها فراهم نموده و مشکلات آنان را در کشور میزبان حل نماید.

آقای کریمی هم‌چنان افزود که تاجران و شرکت‌های چینی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون در افغانستان از جمله استخراج معادن، انرژی، تکنالوژی و سایر بخش‌ها علاقمند می باشند.

در مقابل، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء گفت که افغانستان و چین به عنوان دوکشور همسایه دارای روابط تاریخی و قوی در زمینه‌های مختلف می باشند و امارت اسلامی خواهان توسعۀ هرچه بیشتر این روابط است.

معاون اداری ریاست الوزراء، سفارت افغانستان در بیجینگ را نمایندۀ افغانستان در کشور میزبان عنوان نمود و گفت مأموریت دیپلماتیک کشور باید افغانستان را آن‌طور که شایسته است به کشور و مردم چین معرفی کند و برای استحکام هر چه بیشتر پیوندها میان دو کشور تلاش نماید.

مولوی عبدالسلام حنفی با اشاره بر فرصت های بی نظیر سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش‌های انرژِی، زراعت، معادن و ترانزیت، گفت که سفارت افغانستان باید با معرفی این ظرفیت ها‌ به تاجران و سرمایه‌گذاران کشور چین، آن‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در افغانستان نماید.

هچنان معاون اداری ریاست الوزرا بعد از ظهر دیروز با سفیر افغانستان در امارت متحده عربی دیدار کرده است.

در این دیدار، مولوی بدرالدین راجع به کارکردها و برنامه‌های سفارت امارت اسلامی در کشور امارات متحدۀ عربی به معاون اداری ریاست الوزراء معلومات ارائه کرد.

مولوی بدرالدین با بیان اینکه روابط میان دو کشور در بهترین سطح قرار دارد، گفت: که سفارت افغانستان در ابوظبی تلاش می‌کند تا روابط دو کشور مسلمان در زمینه‌های مختلف توسعه پیدا نماید.

سفیر امارت اسلامی افغانستان در امارات متحدۀ عربی خاطر نشان کرد: از آن‌جایی که تعداد زیادی از هموطنان ما در کشور میزبان حضور داشته و نیاز به خدمات قونسلی دارند؛ لذا بخش قونسلی سفارت فعالانه در این عرصه عمل نموده و همچنان مشکلات هموطنان را در زمینه های مختلف دیگر بررسی و در حل آن‌ها اقدام می‌کند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء گفت که افغانستان و امارات متحدۀ عربی به عنوان دو کشور مسلمان و دوست دارای روابط تاریخی و قوی در زمینه‌های مختلف می باشند و امارت اسلامی خواهان توسعۀ هرچه بیشتر این روابط است.

معاون اداری ریاست الوزراء خاطرنشان کرد که  امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط و تعامل نیک با همۀ کشورها به ویژه امارت متحده عربی است.

مولوی عبدالسلام حنفی در اخیر صحبت هایش گفت که سفارت افغانستان در ابوظبی به عنوان نمایندۀ افغانستان در کشور میزبان با توجه به پالیسی امارت اسلامی، تلاش کند تا روابط دو کشور بیشتر از پیش گسترش یابد و همچنان به همۀ هموطنان مقیم امارت متحدۀ عربی در عرصه‌های مختلف به وجه احسن خدمات ارائه نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *