فرهنگی

نخستین مشاعره‌ی فرهنگی-ادبی در سرپل برگزار شد

برای نخستین بار یک مشاعره‌ی فرهنگی_ادبی زیر نام «استقلال»، پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی، در سرپل برگزار شد. این مشاعره، روز (شنبه، ۲۵ سنبله)، با حضور شماری از شاعران، نویسندگان و جوانان، از سوی ریاست اطلاعات‌وفرهنگ سرپل برگزار شده است.

ذکرالله یزدانی

برای نخستین بار یک مشاعره‌ی فرهنگی_ادبی زیر نام «استقلال»، پس از روی‌کارآمدن امارت اسلامی، در سرپل برگزار شد. این مشاعره، روز (شنبه، ۲۵ سنبله)، با حضور شماری از شاعران، نویسندگان و جوانان، از سوی ریاست اطلاعات‌وفرهنگ سرپل برگزار شده است.

شاعران و نویسندگانی که در این برنامه‌ی فرهنگی_ادبی اشتراک کرده، ضمن خوانش شعر و مقاله‌های شان، از مسئولان ریاست اطلاعات‌وفرهنگ سرپل، خواستار چاپ کتاب‌ها و مقاله‌های علمی شان شده اند.

علی‌شیر انتظار، رییس انجمن شاعران و نویسندگان جوزجان، برگزاری این گونه برنامه‌ها را برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در میان جوانان مؤثر عنوان می‌کند و می‌افزاید: «متأسفانه وضعیت بد اقتصادی سبب شده است که شاعران و نویسندگان نتوانند کتاب‌های شان را چاپ کنند.»

شاعران و نویسندگان در سرپل و جوزجان، از امارت اسلامی و نهادها می‌خواهند که برای رشد مهارت‌های شان و انگیزه‌دهی به دیگر جوانان، در این زمینه با آن‌ها هم‌کاری کنند.

صفی‌الله ندیم، شاعر در سرپل، می‌گوید: «ما از امارت اسلامی و نهادها می‌خواهیم که این گونه برنامه‌ها را بیش‌تر راه‌اندازی و با شاعران و نویسندگان هم‌کاری کنند.»در همین حال، مسئولان ریاست‌های اطلاعات‌وفرهنگ سرپل و جوزجان، در این برنامه از رسیدگی به مشکلات و چالش‌های فراراه شاعران و نویسندگان در این ولایت‌ها، اطمینان دادند.

فخرالدین عمیر سرپلی، رییس اطلاعات‌وفرهنگ سرپل، می‌گوید که همه‌ی مشکلات شاعران و نویسندگان در این ولایت را با وزارت اطلاعات‌وفرهنگ در میان گذاشته است. او می‌افزاید: «ما خوش هستیم که همه زیر یک چتر گرد هم آمده‌ایم. ما برای حل چالش‌های شاعران تلاش داریم تا کتاب‌ها‌ و مقاله‌های شان را چاپ کنیم.»

از سویی هم، سیف‌الدین معتصم، رییس اطلاعات‌وفرهنگ جوزجان، می‌گوید که این برنامه در کنار پیام وحدت و هم‌دیگرپذیری، پیام بیداری به جوانان و نوجوانان نیز دارد تا از فرصت‌های پیش‌آمده برای رشد مهارت‌های شان استفاده کنند. او می‌افزاید: «این برنامه وحدت و هم‌دلی دارد که فاصله میان ولایت‌ها را کوتاه کرده است تا شاعران و نویسندگان با خاطر آرام بیایند و در برنامه‌ها اشتراک کنند. این همه ثمره‌ی امنیت و صلح است.»

مسئولان ریاست‌های اطلاعات ‌وفرهنگ سرپل و جوزجان، هم‌چنان می‌گویند که در آینده، برنامه‌های فرهنگی_ادبی بیش‌تری در این ولایت‌ها برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن