افغانستان

روزانه 1500 جلد پاسپورت در هرات توزیع می‌شود

بر اساس تصمیم ریاست عمومی پاسپورت، در ماه‌های اخیر اسناد 250 متقاضی پاسپورت در ولایت هرات، در یک روز طی مراحل می‌شد که انتقاد باشند‌گان این ولایت را برانگیخت.

بر اساس تصمیم ریاست عمومی پاسپورت، در ماه‌های اخیر اسناد 250 متقاضی پاسپورت در ولایت هرات، در یک روز طی مراحل می‌شد که انتقاد باشند‌گان این ولایت را برانگیخت. اما مولوی عبدالکریم حسیب؛ رئیس عمومی پاسپورت، در جریان سفرش به ولایت هرات گفت که اکنون همه‌روزه، یک هزار و 500 جلد پاسپورت برای متقاضیان در این ولایت، توزیع می‌شود. وی گفت که داشتن پاسپورت حق هر شهروند کشور است و این ریاست، در تلاش است تا سهولت‌های بیشتری را برای مردم فراهم سازد.

حسیب افزود:

”در گذشته روزانه 250 تا 300 جلد پاسپورت اجراء می‌شد، ان‌شاءلله با آوردن تیم تخنیکی از کابل، کوشش می‌کنیم که روزانه یک هزار و 500 جلد پاسپورت توزیع کنیم و مردم باید حوصله داشته باشند.”

در همین حال باشندگان ولایت هرات، از این تصمیم مسئولان ریاست عمومی پاسپورت استقبال می‌کنند.

عبدالصبور احمدی؛ باشنده ولایت هرات گفت:” بعضی‌ها مریض دارند و بعضی‌ها برای تحصیل به بیرون از کشور می‌روند و پاسپورت ضرورت دارند، باشندگان هرات با مشکلات زیادی روبرو استند و اگر این روند به‌گونه نورمال پیش برود، مشکلات مردم تا حدی حل خواهد شد.”

از سویی هم عبدالله یاری، دیگر باشنده هرات گفت:” جای خوشی است که ظرفیت توزیع پاسپورت بلند رفته است، بیشتر جوانان این روزها مشکلات اقتصادی دارند و با پاسپورت می‌توانند به کار و بار خود برسند، همچنان مردم می‌توانند مریضان خود را برای تداوی به بیرون از کشور ببرند.”

با این حال، مسئولان پاسپورت در ولایت هرات، وعده می‌دهند که سهولت‌های بیشتری را برای مردم فراهم خواهند ساخت.

مولوی محمد حسین رحیمی؛ آمر پاسپورت ولایت هرات، می‌گوید که جریمه نقدی در بخش پاسپورت‌های مفقودی و سوخته نیز از بین رفته است.

وی افزود:” پاسپورت حق مسلم همه است، اول برای افرادی‌که مریض دارند و یا برای کار می‌روند توزیع می‌کنیم، افرادی‌که پاسپورت عاجل ضرورت ندارند ازدحام را کم کنند و سر فرصت برای‌شان پاسپورت توزیع می‌کنیم.”

گفتنی‌ست که پس از این تصمیم ریاست عمومی پاسپورت، حدود پنج هزار تن برای گرفتن پاسپورت به آمریت پاسپورت ولایت هرات، مراجعه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *