سخن انیس

امنیت؛ با گذشت هر روز بهتر می‌‌شود

قسمی‌که دیده می‌شود با گذشت هر روز امنیت بهتر می‌شود و ملت افغانستان با خاطر آرام و فضای امن به کارهای روزمرّه‌ی خود می‌پردازند و هیچ‌گونه تشویش امنیتی در کشور وجود ندارد.

قسمی‌که دیده می‌شود با گذشت هر روز امنیت بهتر می‌شود و ملت افغانستان با خاطر آرام و فضای امن به کارهای روزمرّه‌ی خود می‌پردازند و هیچ‌گونه تشویش امنیتی در کشور وجود ندارد.

این امر اکثر کشورها را دلگرم کرده و باعث شده که گردشگران شان را در افغانستان بفرستند تا از مناظر و جاذبه‌های طبیعی این سرزمین دیدن نمایند.

همچنان اکثر کشورها علاقمندی دارند که با افغانستان در یک تعامل نیک قرار داشته باشند، در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و آهسته آهسته حکومت امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند.

اما قدرت‌های جهانی که از شکست‌ در افغانستان تجربه تلخ دارند، نمی‌گذارند که این کشورها، حکومت و نظام اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند و برای آبادی و ترقیات افغانستان با ملت و حکومت افغانستان همگام و همکار باشند.

به هر تقدیر؛ امنیتی که امروز در افغانستان حاکم گردیده زمینه‌ی کاروبار و فعالیت‌ها در کشور را مساعد کرده است و ملت می‌توانند به کارهای روزمره، تجارت و کسب و پیشه‌ی‌خود با خاطر آرام و به دور از دغدغه و تشویش بپردازند.

نظام اسلامی ما نیز در این دوسال بی‌تفاوت نبوده، کارهای فراوانی را به نفع کشور و ملت انجام داده که نمونه‌ی بارز آن؛ محو کشت مواد مخدر و مبارزه با آن، جمع‌آوری معتادین، جمع‌آوری‌ گداها، به راه انداختن پروژه‌های انکشافی و ملی و ساخت‌وساز سرک‌ها و ترمیم و بازسازی شاهراه‌ها و غیره همه از دستاوردهایی به شمار می‌روند که امارت اسلامی افغانستان، توانسته در طی دوسال به ملت ارایه نماید.

ما باور داریم اگر دست‌های غرض‌آلود بیرونی از امور داخلی افغانستان به طور کلی قطع شوند، بدون شک افغانستان به زودی به قله‌های بلند ترقی و تعالی صعود خواهد کرد و ملت رنجدیده افغانستان از باتلاق مشکلات و چالش‌ها بیرن خواهند شد.

از همه بیشتر بر خود ما مردم افغانستان است که؛ باید برای آرامش، نظم، آبادی و شکوفایی کشور خود، تلاش بورزیم و برای ترقی و پیشرفت این کشور بربادرفته کمر همت ببندیم.

تا باشد افغانستان را از منجلاب بدبختی و فلاکت‌باری بیرون کرده، در آینده‌ی نزدیک به نعمت خوشبختی‌ها، ترقی و انکشاف برسانیم و خود درسایه‌ی درخت خوشبختی‌که به دست خود غرس می‌کنیم؛ بیاساییم.

به امید افغانستان آباد و پیشرفته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *