افغانستان

باشندگان دشت ‌برچی از افزایش افراد معتاد شاکی اند

شماری از باشندگان ایستگاه «فروش‌گاه»‌ در دشت‌برچی شهر کابل، با گلایه و نگرانی از تجمع‌ افراد معتاد به مصرف مواد مخدر در زیر پلی به نام «مروارید»، به سلام‌وطندار می‌گویند که با گذشت هر روز بر شمار افرا معتاد در این بخشی از پایتخت افزوده می‌شود و این افراد با دزدی و آزارواذیت‌های شان، آنان را به ستوه آورده اند.

شماری از باشندگان ایستگاه «فروش‌گاه»‌ در دشت‌برچی شهر کابل، با گلایه و نگرانی از تجمع‌ افراد معتاد به مصرف مواد مخدر در زیر پلی به نام «مروارید»، به سلام‌وطندار می‌گویند که با گذشت هر روز بر شمار افرا معتاد در این بخشی از پایتخت افزوده می‌شود و این افراد با دزدی و آزارواذیت‌های شان، آنان را به ستوه آورده اند.

بسم‌الله، باشنده‌ی ایستگاه فروش‌گاه دشت‌برچی، با نگرانی از افزایش افراد معتاد به مواد مخدر در این ساحه، می‌گوید که از چندی به این سو تجمع افراد معتاد به مواد مخدر در این مکان افزایش یافته است و باشندگان محل از دست آنان به ستوه آمده اند. او می‌افزاید: «سه-چهار پل در این منطقه هست که در تمام آن‌ها معتادان جمع شده اند و از صبح تا شام دود می‌کنند. ما بسیار به تکلیف هستیم، نه شب آرام هستیم و نه روز. زیر پل پر است از افراد معتاد. از وقتی که پل سوخته را بسته کرده اند، افراد معتاد زیاد شده و زنان هم در بین شان است.»

دین‌محمد، دکان‌دار در ایستگاه فروش‌گاه، می‌گوید که شمار افراد معتاد به مواد مخدر در زیر «پل مراوید» به بیش از ۱۵۰ تن می‌رسد و افزایش روز‌به‌روز آنان، این پل را به پل سوخته‌ی دیگری بدل کرده است. این دکان‌دار، می‌افزاید: «همین لحظه این پل به پل سوخته تبدیل شده است. ما روزانه این افراد را بیرون می‌کنیم؛ اگر بیرون نکنیم، خیلی زیاد می‌شوند؛ ولی باز هم می‌آیند. از اول صبح تا ۱۲ چاشت بیش‌تر اند و بعد از ظهر دوباره تعداد شان زیاد می‌شود.»

ساره، دیگر باشنده‌ی ایستگاه فروش‌گاه، می‌گوید که افراد معتاد به مواد مخدر که بیش‌تر جوانان اند، بارها داخل حویلی‌اش شده و وسایلش را با خود برده اند. او می‌افزاید: «ما از دست این افراد خیلی به تکلیف هستیم. بایسکل ما را از داخل حویلی ما بردند؛ وقتی داخل حویلی شوند، هرچه به دست شان بیاید، می‌برند. از طرفی، نگران کودکان خود هستیم که آن‌ها به مواد آغشته شوند.»

باشندگان این بخشی از پایتخت، می‌افزایند با این که بارها نگرانی شان را با مسئولان مربوط شریک کرده اند؛ اما تا کنون به این وضعیت رسیدگی نشده است. علی‌محمد، دیگر باشنده‌ی ایستگاه فروش‌گاه، می‌گوید: «بعضی وقت‌ها پلیس می‌آید و این افراد را فراری می‌دهد؛ اما تا کنون برخورد جدی نشده و برای جمع‌آوری این‌ها هیچ اقدامی هم نشده است تا این افراد را جمع‌آوری و مردم در آرامش زندگی کنند.»

در همین حال، مسئولان در وزارت امور داخله، می‌گویند که معینیت مبارزه با مواد مخدر این وزارت، افراد معتاد به مواد مخدر را از بخش‌های مختلف شهر کابل به ویژه از دشت‌برچی، گردآوری خواهد کرد.

بسم‌الله حبیب، معاون سخن‌گوی این وزارت، به سلام‌وطندار می‌گوید: «روند جمع‌آوری معتادین به طور مسلسل در تمام کشور به ویژه کابل، ادامه دارد. در هر جایی که این افراد دیده شوند، معینیت مبارزه با مواد مخدر این افراد را جمع‌آوری می‌کند. ما برای جمع‌آوری آنان تصمیم قاطع داریم و در هر جایی که باشند، چه در غرب کابل باشند یا در جایی دیگر، آنان را جمع‌آوری می‌کنیم.»

باشندگان ایستگاه فروش‌گاه در دشت‌برچی، در حالی از افزایش روزبه‌روز افراد معتاد به مواد مخدر در این ساحه گلایه دارند که مسئولان وزارت امور داخله می‌گویند در یک سال گذشته هزاران فرد معتاد به مصرف مواد مخدر را از سطح شهر کابل جمع‌آوری کرده و به مرکزهای درمانی ترک اعتیاد انتقال داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *