افغانستان

تکمیل کار بیش از ۱۰۰ پروژهآبرسانی در یک سال اخیر

وزارت احیا و انکشاف دهات از بهره ‌برداری بیش از صد پروژه آبرسانی به کمک مالی صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سال گذشته در بیست و شش ولایت کشور خبر می ‌دهد.

وزارت احیا و انکشاف دهات از بهره ‌برداری بیش از صد پروژه آبرسانی به کمک مالی صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سال گذشته در بیست و شش ولایت کشور خبر می ‌دهد.

سیداحمد مستقیم، معاون امور بازسازی روستا های وزارت احیا و انکشاف دهات، می ‌گوید، قرار است صد ها پروژه دیگر نیز در بخش آبرسانی در کشور عملی شود که با عملی شدن این پروژه‌ ها مشکل  آب صحی میلیون‌ ها شهروند کشور مرفوع خواهد گردید

. آقای مستقیم در این باره گفت: «در بیست و شش ولایت کشور یک صد و چهار پروژه آبرسانی که مسئولیت تطبیق آن را وزارت احیا و انکشاف دهات بر عهده داشت با همکاری مالی یونیسف تکمیل و به بهره برداری سپرده است.»

معاون امور بازسازی روستا های وزارت احیا و انکشاف دهات هم چنان از تکمیل برخی از پروژه های سرک سازی در روستا های گونه‌ گون کشور نیز خبر می ‌دهد.

سیداحمد مستقیم افزود: «در ولایت‌ های کابل، لوگر، کاپیسا، پروان و بادغیس به ارزش بیشتر از دو صد و چهار میلیون افغانی سی و پنج کیلومتر جاده کانکریت، اسفالت و پروژه ‌های جغلی تطبیق و به بهره‌ برداری سپرده شده است.»

از سویی هم، رئیس دفتر این وزارت در برنامه حساب ‌دهی دولت به ملت، می‌ گوید که در یک سال اخیر پروژه های آب ‌رسانی، برنامه‌ های حفظ الصحه، ایجاد دیوار های استنادی و سرک سازی روستاها را عملی کرده‌اند.

میرزا محمد شکیب، رئیس دفتر وزارت احیا و انکشاف دهات گفت: «در بخش رساندن آب پاک، ایجاد دیوارهای استنادی و در اعمار جاده ‌های روستایی بسیاری پروژه‌ ها تطبیق و برخی از آن در حال تطبیق شدن هستند.»

وزارت احیا و انکشاف دهات هم چنان احصائیه می ‌دهد که در یک سال اخیر، نزدیک به چهارصد پروژه آب‌ رسانی از سوی آنان به بهره برداری سپرده شده و از میان بیش از چهارصد و هفتاد پروژه نیمه ‌کاره آب‌ رسانی، کار ۱۱۸پروژه آن در سال گذشته تکمیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *