گزارش

پایان دومین نمایشگاه 7 روزه امام ابوحنیفه(رح) در کابل

دومین نمایشگاه امام ابو حنیفه که از تاریخ( 25 تا 31 سرطان) در کابل برگزار شده بود، روز یکشنبه با حضور مقامات امارت اسلامی و تاجران ملی و بین المللی پایان یافت.

دومین نمایشگاه امام ابو حنیفه که از تاریخ( 25 تا 31 سرطان) در کابل برگزار شده بود، روز یکشنبه با حضور مقامات امارت اسلامی و تاجران ملی و بین المللی پایان یافت. در مراسم اختتامیه این نمایشگاه مقامات امارت اسلامی تاجران ملی و بین المللی را به سرمایه گذاری درافغانستان تشویق کردند و از مردم خواستند که برای رشد اقتصاد کشور از تولیدات وطنی استفاده کنند.

دومین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی تحت عنوان امام ابوحنیفه که برای 7 روز در شهر کابل برگزار شده بود، با برگزاری یک مراسم اختتامیه پایان داده شد.

درمراسم اختتامیه این نمایشگاه تعداد زیادی از مقامات امارت اسلامی و تاجران ملی و بین المللی از کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان و هندوستان اشتراک کرده بودند.

الحاج محمد یونس مومند، معاون اول هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از رشد تولیدات وطنی خبر داده و از جامعه جهانی خواست که پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کند.

مومند از نهادهای کمک رسان نیز خواهان همکاری شد:”صادرات ما پارسال تقریبا یک ملیارد و 96 ملیون دالر بود و امسال تقریبا به دو ملیارد دالر رسیده است. این یعنی ما در این جا کار می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که پول‌های منجمد شده را آزاد کند.”

در همین حال نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت از برگزاری یک نمایشگاه در قزاقستان خبر داده و گفت:”نمایشگاهی که در هفته آینده در قزاقستان داریم، امید می‌بریم که در آن نیز بالاتر از این نمایشگاه دستاورد داشته باشیم. ما حدود هفتاد غرفه را رایگان در اختیار متشبیثین قرار دادیم. امیدواریم که قراردادهای خوبی با قزاقستان داشته باشیم.”

جان آقا نوید، سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان از دستاوردهای این نمایشگاه اظهار رضایت نموده و گفت که تلاش می‌شود نمایشگاه‌های بزرگترازاین درکشور برگزار شود:”در این نمایشگاه حدود هفتصد شرکت حضور داشتند که برای هفت روز محصولات داخلی و خارجی را به نمایش گذاشتند. در حدود 50 ملیون افغانی از تمام سکتورها فروش صورت گرفته و 500 تفاهم نامه نیز به امضا رسیده است.”

این نمایشگاه درحالی برگزار می‌شود که تاجران از کشورهای دیگر نیز در آن اشتراک کردند. تاجران افغان از طریق این نمایشگاه خواستار گسترش بازار فروش کالاهای شان درداخل و خارج از کشور شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *